Naslov Komunikacijski aspekti odnosa s javnošću u turizmu
Naslov (engleski) Communication Aspects of Public Relations in Tourism
Autor Roko Matanović
Mentor Goran Pavelin (mentor)
Član povjerenstva Đani Bunja (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Šime Knežević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za turizam i komunikacijske znanosti) Zadar
Datum i država obrane 2018-06-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Odnosi s javnošću
Sažetak Odnosi s javnošću nastaju kao posljedica tehnološkog napretka u trenutku kada sve veća poduzeća poĉinju utjecati na ţivotne uvjete mjesne zajednice i šire kako bi se stvorila povratna sprega i nadasve razumijevanje za poslove kojima se poduzeće bavi. U isto vrijeme nova postignuća i gospodarski odnosi omogućuju veću pokretljivost većem dijelu svjetskog stanovništva iz koje nastaju sloţeniji oblici turizma. Zahvaljujući ubrzanom raslojavanju turistiĉke djelatnosti dolazi do potrebe za
... Više komuniciranjem s javnošću ĉije je razumijevanje za turizam od prijeke vaţnosti za daljnji razvoj djelatnosti te uspjeh pojedinaca i poduzeća koji se njime bave. Budući da se turizam moţe podijeliti u nekoliko kategorija poput hotelijerstva, ugostiteljstva, prijevoza, zabave i rekreacije, svaka kategorija razvija vlastitu lepezu komunikacijskih alata pomoću kojih postiţe bolje poslovne rezultate te potiĉe pozitivne stavove ciljnih javnosti u vezi turizma na odreĊenom prostoru. Kada doĊe do nesretnog sluĉaja ili krizne situacije, upošljava se krizno komuniciranje radi oĉuvanja povjerenja javnosti prema pogoĊenoj turistiĉkoj destinaciji ili tvrtki. Ĉeste komunikacijske aktivnosti ukljuĉuju upotrebu interneta, audiovizualnih medija, tiskanih materijala itd. Kada je rijeĉ o pozitivnim uĉincima turizma, drţava je odavno prepoznala blagodati turizma i krenula osmišljavati PR programe kojima ujedno stjeĉe ugled i povoljniji poloţaj na meĊunarodnom planu te zaraĊuje od turistiĉke potrošnje. MeĊutim, u istom potezu je prenijela svu osjetljivost odnosa s javnošću tj. steĉenog ugleda na krizne dogaĊaje, što postaje povodom za neprekidno usavršavanje PR struĉnjaka i struĉno korištenje komunikacijskih aktivnosti kako bi se smanjila opasnost od gubljenja steĉenih povlastica. Opravdava se izdvajanje PR-a kao zasebne djelatnosti u turizmu, premda studija sluĉaja u radu pokazuje kako ĉak dugogodišnje ulaganje u odnose s javnošću moţe naglo završiti krahom, no posljedice neuspješno prevladane krize se mogu tek kasnije znaĉajno osjetiti. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) The daybreak of modern corporate relations where big industry and growingly complex services have irrevocably changed the lot and livelihood of the vast majority has ushered in public relations schemes designed to soothe public concern and make big business seem friendlier to prying eyes. Concurrently, the new economic world order has given rise to a nonnegligible globetrotting class with the wherewithal to engage in a slew of custom-tailored forms of travel and tourism. In light of
... Više the travel industry's branching out at a considerable speed there is high demand for a communications toolkit with which travel workers and companies may foster tolerance for tourism amid doubts entertained by the affected public and stakeholders alike leaving room for further growth. Moreover, given that tourism supply is traditionally made up of lodging establishments, restaurants, transportation companies and those offering rest and recreation, each individual establishment as a result of starkly diverse corporate settings has come up with proprietary PR tools meant to help meet company goals and stay in good stead with key publics shaping tourism in an arbitrary area. In the event of a harrowing accident or crisis PR practitioners set up a crisis communication headquarters where the besieged company or travel destination come together to mend broken trust on the victims' end. Speaking of communication activities, most PR outreach includes websites, Broll, video footage, press kits and fliers among others. Local and national government are also shown to have taken a keen interest in the enriching ramifications of tourism by upholding a longtime tradition of drafting PR outreach programs that help secure better financial and diplomatic standing both at home and abroad. In a twist of events, large-scale PR efforts that raise the stakes shudderingly high have called for zealous oversight when it comes to training practitioners and unpacking a public relations toolkit in a bid to curtail the risk of failure. In terms of travel and hospitality, a strong case is made for acknowledging PR as a fully-fledged profession that requires investment, however the case study featured towards the end of the paper shines a spotlight on just how devastating the effects of poorly managed crisis communication can be on an entire country dealing with the fallout of just one slip-up, although it is worth noting inertia is likely to soften the blow to sales and profits as a travel destination's reputation tanks. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
odnosi s javnošću
komunikacija
turizam
PR
kriza
Ključne riječi (engleski)
public relations
tourism
travel
crisis
communication
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:566337
Studijski program Naziv: Kultura i turizam Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) kulture i turizma (univ. bacc. turism. cult.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-06-28 11:58:29