Naslov The Use of the Mother Tongue in Teaching English
Naslov (hrvatski) Korištenje materinjeg jezika u poučavanju engleskog jezika
Autor Emanuela Mijatović
Mentor Anna Martinović (mentor)
Član povjerenstva Anna Martinović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivo Fabijanić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Škifić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za anglistiku) Zadar
Datum i država obrane 2018-07-06, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Anglistika
Sažetak Learning English as a L2 has become a necessity for modern society because people use it as a communication tool all over the world. The mother tongue has been incorporated into teaching foreign/second languages from the early beginnings of language teaching. For this reason, it is of crucial importance to examine the amount of Croatian used in English second language classrooms. Additionally, the purposes of using the mother tongue in second language teaching can largely affect the whole process of learning a language. This thesis aims to investigate the amount of mother tongue usage and the purposes for its use in Croatian elementary school language classrooms, as well as Croatian teacher beliefs towards the L1 use. The method of investigation consisted of classroom observations in five elementary schools in Zadar and the administration of a teacher questionnaire to the five observed teachers. The classroom observations showed varied amounts of usage of the mother tongue among teachers. Moreover, Croatian English teachers mostly use the mother tongue in order to interact with learners, or for the purposes of giving running comments, repeating what the learners have already said, translating their own speech, and as arbitrary code-mixing. The results of the questionnaire proved that English language teachers had similar beliefs about the purposes for using Croatian in teaching English to eighth grade learners. However, it was also shown that most of the observed teachers may not be aware of how they actually incorporate the mother tongue into the lesson, that is, the specific purposes of mother tongue usage in the L2 classroom.
Sažetak (hrvatski) Učenje engleskog jezika kao stranog jezika postala je potreba modernog društva, s obzirom da se engleski koristi za potrebe komuniciranja diljem svijeta. Materinji jezik dio je procesa poučavanja stranog jezika od samih početaka poučavanja jezika. Upravo iz tog razloga, veoma je važno istraživati količinu materinjeg jezika u poučavanju engleskog jezika kao stranog jezika. Nadalje, svrhe korištenja materinjeg jezika u poučavanju stranog jezika mogu uvelike utjecati na sam proces učenja jezika. To je razlog zbog kojeg ovaj rad teži istraživanju količine korištenja hrvatskog jezika i svrha za koje učitelji koriste hrvatski jezik u zadarskim osnovnim školama te stavova zadarskih nastavnika engleskog jezika prema korištenju materinjeg jezika. Metoda istraživanja sastojala se od promatranja nastave engleskog jezika u pet osnovnih škola te upitnika za pet promatranih nastavnika. Rezultati promatranja nastave su pokazali raznovrsnost u količin korištenja hrvatskog jezika među nastavnicima. Također, pokazalo se da promatrani nastavnici koriste hrvatski jezik ponajviše za interakciju sa učenicima, kao i za davanje dodatnih komentara, ponavljanje onoga što su učenici već rekli, prevođenje vlastitog govora te kao proizvoljno miješanje dvaju jezika. Nadalje, iz rezultata upitnika vidljivo je da nastavnici u Zadru u velikom broju dijele stavove o svrhama korištenja hrvatskog jezika u poučavanju engleskog jezika osmim razredima. Međutim, rezultati su pokazali i da većina promatranih nastavnika engleskog jezika nije svjesna kako koriste materinji jezik, odnosno za koje svrhe ustvari koriste materinji jezik na nastavi engleskog jezika.
Ključne riječi
L2 classroom
Mother tongue usage
Teacher beliefs
Ključne riječi (hrvatski)
Nastava engleskog jezika
Korištenje materinjeg jezika
Stavovi nastavnika
Jezik engleski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:790761
Studijski program Naziv: Engleski jezik i književnost (dvopredmetni); smjerovi: nastavnički, znanstveni Smjer: nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra engleskog jezika i književnosti (mag. philol. angl.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-07-17 10:20:59