Naslov Heterotopia in the Work of David Lynch
Naslov (hrvatski) Heterotopija u djelu Davida Lyncha
Autor Tea Alavanja
Mentor Marko Lukić (mentor)
Član povjerenstva Tomislav Kuzmanović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vesna Ukić Košta (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marko Lukić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za anglistiku) Zadar
Datum i država obrane 2017-07-06, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Anglistika
Sažetak Space is often neglected component in popular culture. Nevertheless, it is a very important component, because, more often than not, it has an active role in constructing human lives and influencing their actions. Many movies use space in such context to express the critique of the mainstream society and its norms. The aim of this work was to investigate how space was used in the work of American film director David Lynch and how it consequently exposed the American society as not so perfect as presented to us by the mainstream media. Michel Foucault’s division of space to utopia and heterotopia can be applied to lynch’s work. Foucault, in his essay Of Other Spaces, described utopia as a place of absolute perfection and a perfect social order that, as such does not and cannot exist in reality. On the other hand, heterotopias are viewed as their countersites, places that do exist in reality and function like a broken mirror to utopian spaces; they, at the same time reflect and distort them. They function as some sort of compensation for all the perfection utopian spaces offer us. Whether on purpose or not, David Lynch abundantly used heterotopian spaces in his movies. In this work, his movies such as Blue Velvet, Twin Peaks, Mulholland Drive and Lost Highway have been analyzed following this scheme, as well as Alejandro Amenabar’s The Others. In all these movies the concept of heterotopia was used to expose the mainstream American society as faulty in its essence and also to offer a covert critique of such society and its view of morality.
Sažetak (hrvatski) Paradigma prostora je vrlo često zanemarena u kontekstu popularne kulture. Bez obzira na to, ima vrlo važnu ulogu jer vrlo često aktivno sudjeluje u konstuiranju ljudskih života i oblikovanju ljudske aktivnosti. U mnogo filmova, paradigma prostora se koristi kako bi se izrazila suptilna kritika suvremenog društva i njegovih normi. Cilj ovog rada bio je istražiti kako američki redatelj David Lynch koristi prostor u svome radu te posljedično, kako upravo kroz prostor, razotkriva lažnu sliku savršenog američkog društva koja nam je servirana kroz mainstream medije. Foucaultova podjela prostora na utopiju i heterotopiju može se primjeniti na Lynchov rad. Foucault, u svom eseju opisuje utopiju kaju mjesto apsolutnog savršenstva gdje vlada savršeno uređen društveni poredak, koji, kao takav, ne može postojati u stvarnosti. S druge strane, heterotopije su prostori koji su u suprotnosti s utopijama, oni postoje u stvarnosti i njihova funkcija je funkcija razbijenog stakla naspram utopiji: oni je reflektioraju, ali ne takvu kakva ona jest već prikazuju izvrnutu sliku te savršene utopije. One postoje kao neka vrsta kompenzacije za svo savršenstvo koje nudi utopija. Da li namjerno ili ne, heterootopijski prostori su mnogo zastupljeni u filmovima Davida Lyncha. U ovom je radu napravljena analiza nekih njegovih filmova kao što su Blue Velvet, Twin Peaks, Mulholland Drive i Lost Highway kao I Alejandro Amenabarov The Others prema heterotopijskoj schemi. U svim tim filmovima, koncept heterotopije je korišten kako bi se suvremeno američko društvo prikazalo kao manjkavo u svojoj srži te kako bi se također ponudila suptilna kritika takvog društva i njegovog pogleda na moral.
Ključne riječi
David Lynch
human geography
space
place
Americana
film
Ključne riječi (hrvatski)
David Lynch
humana geografija
prostor
mjesto
Americana
film
Jezik engleski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:116262
Studijski program Naziv: Engleski jezik i književnost (dvopredmetni); smjerovi: nastavnički, znanstveni Smjer: nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra engleskog jezika i književnosti (mag. philol. angl.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-09-20 12:01:20