Naslov Elementi emocionalnog dizajna u mobilnim fitness aplikacijama
Naslov (engleski) The use of emotional design in fitness applications
Autor Nikolina Duvnjak
Mentor Franjo Pehar (mentor)
Mentor Josipa Bašić (komentor)
Član povjerenstva Franjo Pehar (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Krešimir Zauder (član povjerenstva)
Član povjerenstva Josip Ćirić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za informacijske znanosti) Zadar
Datum i država obrane 2018-09-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Sažetak Posljednjih godina mobilne aplikacije igraju sve važniju ulogu u svakodnevnim aktivnostima mnogih ljudi i s vremenom su postale neizbježan izvor za zadovoljavanje različitih informacijskih potreba. Mobilne aplikacije obilježava raznolikost i širok spektar primjene. Zahvaljujući jačanju svijesti o potrebi za zdravim načinom života i vježbanjem, mobilne fitness aplikacije postaju sve popularnije. Osim samog sadržaja, dizajn aplikacija je ono što privlači ili odbija korisnike od korištenja istih. Kod dizajniranja digitalnih i fizičkih proizvoda bitno je da oni izgledom i dostupnim funkcionalnostima kod korisnika izazovu određene emocije. Emocije, bilo pozitivne ili negativne, utječu na donošenje konačne odluke o (ne)korištenju proizvoda ili sustava. Upravo je emocionalni dizajn u kontekstu fitness aplikacija tema kojom se bavi ovaj završni rad. Svrha istraživanja je ukazati na važnost emocionalnog dizajna pri dizajniranju mobilnih aplikacija usmjerenih korisnicima. Cilj istraživanja je istražiti koji su to elementi emocionalnog dizajna zastupljeni u četiri odabrane fitness aplikacije, te predložiti elemente emocionalnog dizajna koji bi se mogli dodati u ovu vrstu mobilnih aplikacija. U prvom dijelu rada opisan je emocionalni dizajn na teorijskoj razini, dok je u drugom dijelu rada prikazana metodologija istraživanja uključujući instrument i proces vrednovanja četiri fitness aplikacije. Instrument koji će se koristiti za provedbu vrednovanja aplikacija temelji se na Normanovom konceptualnom modelu emocionalnog dizajna koji se sastoji od tri razine: visceralna, bihevioralna i reflektivna. Na kraju rada predstavljeni su rezultati vrednovanja za četiri fitness aplikacije, od zastupljenih elemenata emocionalnog dizajna do prijedloga onih elemenata koje bi bilo poželjno uključiti u navedene aplikacije.
Sažetak (engleski) Recent, mobile applications have gained great popularity among people of different profiles and have become an inevitable source of information. Their application and variety is wide, including fitness applications that, along with a healthy lifestyle and exercise, have become very popular. Apart from content itself, application design is what attracts or makes user reject an application.. When designing both digital and physical products, it is important that their appearance and functionality provoke emotions. The emotions that the design provokes, whether positive or negative, contribute to the user's decision whether to use the information system or not. This kind of design is called emotional design and is the topic of this research.. The purpose of the research is to point to the importance of emotional design in designing customer-centric mobile applications. The aim of the research is to identify the elements of emotional design present in the selected fitness applications, as well as to suggest the elements of for emotional design that could be included in this type of mobile application. In the first part of the paper, emotional design is described at the theoretical level. The second part the paper includes research methodology including the instrument and evaluation process, followed by the results of the evaluation.The instrument used to evaluate teh selected apliactions is based on the Norman conceptual model of emotional design that consists of three levels; visceral, behavioral and reflective.
Ključne riječi
emocionalni dizajn
fitness
mobilne aplikacije
korisničko iskustvo
Ključne riječi (engleski)
emotional design
fitness
mobile applications
user experience
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:566245
Studijski program Naziv: Informacijske znanosti (jednopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) informacijskih znanosti (univ. bacc. inf.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-10-31 13:48:44