Naslov Filmska umjetnost u srednjim školama
Naslov (engleski) The art of film in high school
Autor Anita Ivanišević
Mentor Stjepan Jagić (mentor)
Član povjerenstva Rozana Petani (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Buterin Mičić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Stjepan Jagić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za pedagogiju) Zadar
Datum i država obrane 2016-07-08, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Opća pedagogija
Sažetak Film je jedan od najvažnijih oblika novih medija. Koristi se kao izvanredan pedagoški alat kojim
potičemo i otvaramo razne teme za diskusiju, upoznajemo strane kulture, nudimo snažno iskustvo i
priliku za identificiranje sa likovima, te potičemo razumijevanje svijeta i ljudi oko nas. Nastavnici
kao medijski odgajatelji trebaju poticati i ohrabrivati djecu da dijele svoje osjećaje i dojmove
vezane uz doživljaj filma. Cilj istraživanja bio je ispitati mišljenja učenika/ca srednjih škola koliko
poznaju filmsku umjetnost, smatraju li učenici/ce da je potrebno uvesti filmsku umjetnost kao
predmet u formalno obrazovanje, kao i utječe li filmska umjetnost na odgoj i obrazovanje
pojedinca. Provedeno je anketno istraživanje na uzorku od 151 učenika/ca četvrtih razreda srednjih
škola u Zadru (Gimnazija Vladimir Nazor i Klasična Gimnazija Ivana Pavla II.) tijekom veljače
2013. godine. Rezultati istraživanja su pokazali da ispitanici/ce slobodno vrijeme najčešće provode
slušajući glazbu, a filmove gledaju jedanput tjedno, najčešće na TV-u i na preporuku vršnjaka. S
obzirom na podrijetlo filma, ispitanici/ce najčešće gledaju američke filmove i to novije
komercijalne, a s obzirom na žanr najčešće gledaju komedije. Nadalje, ispitanici/ce smatraju da su
učenici/ce srednjih škola loše upoznati sa filmskom umjetnošću jer je filmska umjetnost u školama
zapostavljena u odnosu na druge umjetnosti (likovna, glazbena...) te da bi se filmska umjetnost
trebala uvesti kao izborni predmet u školama. Također, ispitanici/ce smatraju da filmovi utječu na
odgoj i obrazovanje te bi željeli da se filmska umjetnost više koristi kao pomoć pri učenju i
objašnjavanju u drugim nastavnim predmetima u obliku prikazivanja filmskih projekcija.
Sažetak (engleski) The film is one of the most important forms of new media. It is used as an outstanding pedagogical
tool to encourage and open up a variety of topics for discussion, to introduce a foreign culture, to
provide a powerful experience and the opportunity to identify with the characters and encourage
understanding of the world and people around us. Teachers as media educators should promote and
encourage children to share their feelings and thoughts related to the perception of the film. The aim
of this study was to examine the attitudes of pupils attending secondary school about the art of film,
do the students consider if it is necessary to introduce the art of film in formal education, as well as
the influence of the film industry in the education of the individual. A survey was conducted on a
sample of 151 students of fourth year of high school in Zadar (High school Vladimir Nazor and
Classical Gymnasium Ivana Pavla II.) in February 2013. The results showed that the respondents
usually spend free time listening to music but watch movies only once a week, usually on TV and
on the recommendation of peers. With regard to the origin of the film, the respondents usually
watch American movies them being recent commercial movies, and considering the genre they
usually watch comedies. Furthermore, the respondents consider the pupils in high schools in general
are poorly familiar with the art of film because it is neglected compared to other arts (art, music ...)
in the school program and that the art of film should be introduced as an optional subject in schools.
Also, the respondents believe that movies have an influence on the education and would like to art
of film to be used as an aid in learning and explaining by teachers in other school classes in the
form of a film screening presentations.
Ključne riječi
filmska umjetnost
medijska kultura
nastavnici
odgoj i obrazovanje
Ključne riječi (engleski)
the art of film
teachers
media culture
upbringing and education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:007308
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-08-26 11:49:51