Naslov Učenički doživljaj školskog ozračja
Naslov (engleski) Students experience of school climate
Autor Marina Fuzul
Mentor Marija Buterin Mičić (mentor)
Član povjerenstva Jasmina Vrkić Dimić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Marija Rogić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Buterin Mičić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za pedagogiju) Zadar
Datum i država obrane 2018-12-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija školska pedagogija
Sažetak Školsko ozračje značajan je čimbenik u djetetovu emocionalnom, kognitivnom i socijalnom razvoju. Također, važno je naglasiti da svaka škola ima specifično školsko ozračje. Cilj istraživanja bio je utvrditi učenički doživljaj školskog ozračja s obzirom na spol, razred, tip škole, školski uspjeh i izostanke s nastave. Razlog provedbe ovog istraživanja bio je da se uvidi način na koji učenici percipiraju školsko ozračje, što u konačnici može doprinijeti njegovu boljem razumijevanju, poboljšanju, ali i radu na istome. Stoga je u ovom radu cilj bio utvrditi učenički doživljaj školskog ozračja. Istraživanje se provodilo u gradu Zadru, u školskoj godini 2017/18. U istraživanju su sudjelovali učenici trogodišnjih i četverogodišnjih strukovnih srednjih škola i gimnazija (N=247). Koristila se metoda anketiranja, a kao instrument koristio se Hrvatski upitnik školske klime za učenike. Rezultati istraživanja pokazali su da učenici iskazuju neutralnost u doživljaju školskog ozračja. Odnosno, učenici najpozitivnije percipiraju svoje roditelje za koje smatraju da su ponosni na njih. Također, navode da osjećaju sigurnost u školi koju pohađaju, osjećaju da pripadaju školi te smatraju da im je pomoć u školi dostupna. Međutim, neutralan stav su pokazali u procijeni odnosa s nastavnicima, pozitivnih osjećaja prilikom učenja i odlaska u školu. Razlike u učeničkom doživljaju školskog ozračja vidljive su s obzirom na razred i izostanke s nastave. Mlađi učenici (početni razredi) i učenici s manje izostanaka s nastave iskazali su nešto pozitivniju procjenu školskog ozračja u odnosu na starije učenike (završni razredi) i učenike s više izostanaka s nastave. Djelomična razlika u doživljaju školskog ozračja vidljiva je s obzirom na tip škole, gdje su učenici četverogodišnjih strukovnih škola nešto pozitivnije percipirali školsko ozračje, a učenici gimnazija i trogodišnjih strukovnih škola iskazali su neutralnost. Naposljetku, razlike u doživljaju školskog ozračja nisu vidljive s obzirom na spol i školski uspjeh učenika. Odnosno, vidljiva je neopredijeljenost u percepciji školskog ozračja s obzir na spol učenika i njihov školski uspjeh.
Sažetak (engleski) School climate is considered to be one of the most important element in child’s emotional, cognitive and social development. It is important to emphasize that each school has its own, specific climate. The goal of this study was to determine students experience of school climate regarding the gender, class, school type, school achievement and school absences. The reason for conducting this study was to see how students perceive school climate which can finally contribute to it's better understanding, improvements and future development. High school students (N=247) were participants of this study which was conducted by using the survey method and an instrument collected from Hrvatski upitnik školske klime za učenike. According to the results, students are neutral in experiencing school climate. In other words, students are most positive in perceiving their parents who they consider proud of their success. Also, they claim to feel secure in their school, belonging to the school and believe they can ask for help any time they need it. However, students maintained neutral when assessing the relationship with teachers, will to go to school and enjoy studying. The difference between students and their perception towards school climate are visible regarding class and school absences. Unlike their older colleagues, younger students (first graders) and students with less abscences showed more positive attitude towards school climate. Partial difference in perception of the school climate is visible regarding the type of the school. No difference, however, is visible regarding the gender and school achievement.
Ključne riječi
srednja škola
školsko ozračje
učenici
Ključne riječi (engleski)
high school
school climate
students
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:256227
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-01-29 18:09:41