Naslov Dimenzije ličnosti i školski uspjeh kod djece mlađe školske dobi
Naslov (engleski) The personality dimensions and school success of younger school children
Autor Viktorija Kopunić
Mentor Mira Klarin (mentor)
Član povjerenstva Mira Klarin (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Smiljana Zrilić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Slavica Šimić Šašić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za učitelje) Zadar
Datum i država obrane 2019-03-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija
Sažetak Cilj ovog istraživanja bilo je ispitivanje povezanosti dimenzija ličnosti sa školskim uspjehom, zatim ispitivanje razlika u mjerenim varijablama – dimenzijama ličnosti i školskom uspjehu s obzirom na spol učenika te ispitivanje zadovoljstva ocjenama s obzirom na uloženi trud u učenje i obavljanje školskih zadaća i zaključne ocjene na polugodištu. U istraživanju je sudjelovalo 305 učenika četvrtih razreda osnovnih škola s područja Zadarske županije te grada Požege u rasponu dobi od 10 do 11 godina. U svrhu odgovora na istraživačka pitanja primijenjen je upitnik za mjerenje osobina ličnosti (PBPS-C v2, Marta Maćkiewicz, Jan Cieciuch, 2011) neuroticizma, ekstraverzije, savjesnosti, ugodnosti i otvorenosti prema iskustvima. Kao mjera školskog uspjeha uzete su zaključne ocjene na polugodištu iz hrvatskog jezika, matematike te opći uspjeh (prosjek ocjena). Zadovoljstvo školskim uspjehom i uloženi trud procijenjeni su pomoću jedne tvrdnje. Rezultati provedenog istraživanja nisu pokazali statistički značajnu povezanost dimenzija ličnosti sa školskim uspjehom. Nadalje, s obzirom na spol učenika pokazalo se kako djevojčice imaju bolju zaključenu ocjenu iz hrvatskog jezika te bolji opći uspjeh od dječaka. U analizi povezanosti zadovoljstva ocjenama s obzirom na uloženi trud u učenje i obavljanje školskih zadaća te zaključene ocjene na polugodištu utvrđena je značajna pozitivna povezanost zadovoljstva učenika s obzirom na uloženi trud, te s obzirom na zaključene ocjene na polugodištu iz hrvatskog jezika i matematike te općeg uspjeha. Drugim riječima, uočena je značajna povezanost zadovoljstva školskim uspjehom s obzirom na uloženi trud u učenje i obavljanje svojih školskih zadaća.
Sažetak (engleski) The aim of this study was to examine the correlation of personality dimension with school success, then examine whether there are differences in measured variables - personality dimensions and school success with regard to gender of students and examine content satisfaction with regard to invested effort in learning and performing school tasks and completed grades in the semester. The study involved 305 fourth-grade primary school students aged 10 to 11 years. The research was conducted in elementary schools in the Zadar County and the city of Požega. For the purpose of answering research questions, a questionnaire for measuring personality traits (PBPS-C v2 Marta Maćkiewicz, Jan Cieciuch, 2011) applied neuroticism, extraversion, conscientiousness, agreeableness and openness to experience. As a measure of school success, the final grades of the Croatian language, the math and overall success (average rating) were taken. Satisfaction with school success and effort has been estimated by choosing one of the claim. The results of the research did not show a statistically significant correlation of the personality dimension with the school's success. Furthermore, given the gender of the students, it has been shown that the girls have a better overall school achievement and a final grade in the Croatian language than the boys. In the analysis of the correlation of satisfaction with grades in terms of the effort invested in learning and performing the school tasks and the completed grade in the semester, there was a significant positive correlation between the satisfaction of the student considering the effort invested and the completed grades in the Croatian language and mathematics and overall success. In other words, a significant correlation of satisfaction with school achievement has been found given the amount of effort invested in learning and performing their school assignments.
Ključne riječi
ličnost
Velikih pet dimenzija ličnosti
školski uspjeh
zadovoljstvo
Ključne riječi (engleski)
Personality
Big Five Personality Dimensions
School Success
Satisfaction
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:352439
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-04-02 11:11:27