Naslov Dramsko stvaralaštvo Lade Kaštelan
Naslov (engleski) Dramatic works of Lada Kastelan
Autor Lucija Benkus
Mentor Zvjezdana Rados (mentor)
Član povjerenstva Zvjezdana Rados (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Knežević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mirela Šušić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za kroatistiku) Zadar
Datum i država obrane 2019-03-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Teorija i povijest književnosti
Sažetak U diplomskome je radu prikazano dramsko stvaralaštvo Lade Kaštelan. Budući da je riječ o autorici koja je u hrvatsku dramsku književnost ušla s generacijom koju povjesničari književnosti najčešće nazivaju sintagmom suvremena hrvatska drama ili mlada hrvatska drama, pojašnjen je termin postmodernizam te su iznesena važna obilježja suvremene hrvatske drame. S obzirom na to da se Lada Kaštelan ističe kao jedna od začetnica ženskoga pisma u suvremenoj hrvatskoj drami i kazalištu, autorica je smještena u kontekst hrvatskoga dramskog ženskog stvaralaštva. Predstavljena je njezina prva knjiga dramskih tekstova – Pred vratima Hada, dok je najveći dio rada posvećen dramama A tek se vjenčali, Adagio, Posljednja karika i Giga i njezini, sabranima u autoričinoj drugoj zbirci – Četiri drame. Prikazan je jedinstveni dramski svijet koji autorica ostvaruje u spomenutoj zbirci te su sve četiri drame sagledane u kontekstu suvremenoga hrvatskog ženskog pisma. Središnji dio rada posvećen je postmodernističkim elementima u ciklusu Četiri drame. Riječ je o ženskim likovima u dramama koji su prikazani kroz obiteljske i bračne odnose, zatim o postmodernističkome oblikovanju dramskoga vremena i prostora koje je ostvareno prožimanjem realne i irealne razine, te o intertekstualnosti u dramama budući da se Lada Kaštelan u Posljednjoj karici i u Gigi i njezinima poslužila predlošcima iz hrvatske književnosti. Spomenuti su elementi analizirani u svakoj od četiriju drama i iscrpno obrađeni u zasebnim poglavljima. Analiza pokazuje da su upravo oni, iako neponovljivi i u svakoj drami oblikovani na jedinstveni način, presudni za poznavanje autoričine poetike i za razumijevanje njezinih drama. Rad potvrđuje važnost Lade Kaštelan za suvremeno dramsko stvaralaštvo.
Sažetak (engleski) This master’s thesis deals with dramatic works of Lada Kastelan. Since she is an author who appeared in Croatian dramatic literature together with a generation which literary historians usually call modern Croatian drama or young Croatian drama, this thesis will explain the term postmodernism and it will state the important features of modern Croatian drama. Lada Kastelan stands out as a pioneer of women’s writing in modern Croatian drama and theatre; therefore, she will be placed into the context of Croatian female dramatic production. The thesis presents her first book of dramatic texts – Pred vratima Hada, but the majority of this thesis is dedicated to plays A tek se vjenčali, Adagio, Posljednja karika and Giga i njezini, which are united in the author's second collection – Četiri drame. These plays show a unique dramatic world and all four of them are analyzed in the context of modern Croatian women's writing. The middle part is dedicated to postmodern elements in Četiri dame. Plays deal with female characters that are described through their family and matrimonial relationships. It also deals with postmodernist shaping of dramatic time and space which is realized through the interweaving of the real and the unreal and with intertextuality in Lada Kastelan’s plays since she used templates from Croatian literature in her plays Posljednja karika and Giga i njezini. The aforementioned elements are analyzed in all four plays and dealt with in separate chapters. The analysis shows that those elements, even though unrepeatable and shaped in a unique way in every play, are crucial in understanding the author's poetics and plays. The thesis confirms the importance of Lada Kastelan for modern dramatic production.
Ključne riječi
Lada Kaštelan
dramsko stvaralaštvo
suvremena hrvatska drama
Pred vratima Hada
žensko pismo
A tek se vjenčali
Adagio
Posljednja karika
Giga i njezini
postmodernistički elementi
ženski likovi
intertekstualnost
Ključne riječi (engleski)
Lada Kaštelan
dramatic works
modern Croatian drama
Pred vratima Hada
women's writing
A tek se vjenčali
Posljednja karika
Giga i njezini
postmodern elements
female characters
intertextuality
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:088476
Studijski program Naziv: Hrvatski jezik i književnost (jednopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra hrvatskog jezika i književnosti (mag. philol. croat)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-04-02 13:59:36