Naslov Uloga pedagoga u suočavanju s problemom vršnjačkog nasilja
Naslov (engleski) The role of pedagogue in managing problems of peer violence
Autor Sanja Šarić
Mentor Rozana Petani (mentor)
Član povjerenstva Ana Marija Rogić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Buterin Mičić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Rozana Petani (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za pedagogiju) Zadar
Datum i država obrane 2017-09-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Vršnjačko nasilje je pojava koja se svakodnevno događa. Ako se pravovremeno ne reagira na taj problem, posljedice koje ono ostavlja na djetetov fizički i psihički život su velike. Veliku ulogu u suočavanju s vršnjačkim nasiljem imaju i pedagozi, koji savjetodavnim razgovorom mogu pomoći i žrtvama i nasilnicima, stoga se u ovom istraživanju željela ispitati njihova uloga kod suočavanja s vršnjačkim nasiljem. Željelo se ispitati razlikuju li se pedagozi u gradskim školama i školama u manjim mjestima u Zadarskoj županiji u suočavanju s vršnjačkim nasiljem te preventivnim mjerama koje koriste. Također željelo se ispitati pedagoge o njihovim ulogama i kompetencijama koje posjeduju te njihova suradnja s roditeljima učenika. Pedagozi u gradskim školama u većoj se mjeri susreću s vršnjačkim nasiljem, najčešće se susreću s verbalnim, a najrjeđe s fizičkim nasiljem. U borbi s nasiljem i jedni i drugi pedagozi, i oni u gradskim školama i školama u manjim mjestima, najčešće koriste preventivne programe koji se provode na satovima razrednika. Pedagozi smatraju da na za vrijeme studija nisu stekli potrebna znanja za savjetodavni rad, ali kroz iskustvo i savjete starijih kolega te kroz pohađanje dodatnih seminara i programa usavršavanja, kompenzirali su taj nedostatak. Također, za borbu s vršnjačkim nasiljem, važno je imati dobru suradnju s roditeljima, jer su roditelji prvi i odgovorni za odgoj svoje djece. Pedagozi u ovom istraživanju ocjenjuju svoju suradnju s roditeljima vrlo dobrom.
Sažetak (engleski) Peer violence is an everyday phenomenon. If the problem is not adequately treated, the consequences that it leaves on the child's physical and mental state are quite high. A great impact on dealing with peer violence problems have pedagogues, who can help both victims and violators through counseling, and that is why the aim of this research was to examine their role in managing peer violence. The intention was to examine the difference in handling peer violence and using preventive measures between the pedagogues in urban schools and those who work in schools in smaller places in the Zadar county. Also, the roles, competencies and pedagogues' cooperation with students' parents was examined. It can be said that pedagogues in urban schools to a large extent encounter peer violence, mainly the verbal one and less the physical violence. In the struggle with violence, both pedagogues in urban schools and schools in smaller area usually use preventive programs and implement them during the homeroom classes. Pedagogues claim that they did not acquire the necessary knowledge for counseling during study, but through experiences and advice of their senior colleagues and attendance of additional seminars and traning programs they compensated for this lack. In addition, in the fight against peer violence, it is important to have good cooperation with parents, because parents are the first responsible for raising their children. In this research pedagogues evaluate their cooperation with parents as rather good.
Ključne riječi
savjetodavni razgovori
suradnja s roditeljima
uloga pedagoga
vršnjačko nasilje
Ključne riječi (engleski)
cooperation with parents
counseling
peer violence
pedagogue's role
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:497270
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-04-29 12:20:36