Naslov Motivacija učenika i stil rukovođenja nastavom – povezanost sa školskim uspjehom
Naslov (engleski) Classroom management style and student motivation
Autor Kristina Matijašević
Mentor Mira Klarin (mentor)
Član povjerenstva Mira Klarin (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Slavica Šimić Šašić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Violeta Valjan Vukić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za učitelje) Zadar
Datum i država obrane 2019-05-08, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija
Sažetak Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati motivaciju učenika i stil rukovođenja nastavom. Ispitivanje je provedeno na području Zadarske i Vukovarsko-srijemske županije i u njemu je sudjelovalo ukupno 240 učenika četvrtih, šestih i osmih razreda osnovnih škola te 15 njihovih učitelja. Za potrebe istraživanja korištene su dvije skale, skala motivacijskih strategija (Lončarić, 2014) i skala upravljanja razredom (Martin i Sass, 2009). U ovom nas je istraživanju zanimalo postoje li razlike u motivaciji kod učenika različite dobi, spola i školskoga uspjeha. Rezultati istraživanja potvrdili su našu pretpostavku da te razlike postoje. Razlike u motivaciji s obzirom na dob učenika pokazale su da su najmanje motivirani najstariji učenici, odnosno da se motivacija smanjuje s povećanjem dobi učenika. Školski uspjeh je također utjecao na motivaciju. Učenici s lošijim školskim uspjehom manje su motivirani od učenika s boljim školskim uspjehom. Razlike u motivaciji s obzirom na spol učenika vrlo su male, a očituju se u tek malo boljem upravljanju radom, vremenom i okolinom kod djevojčica. Sljedeći problemi koje smo proučavali bili su ispitati prisutnost stilova rukovođenja nastavom kod učitelja, kao i povezanost motivacijskoga stila i stila rukovođenja kod učitelja. Rezultati skale upravljanja razredom pokazali su veću angažiranost učitelja oko sprječavanja neželjenih ponašanja i planiranja reakcije na takva ponašanja, nego oko strukturiranja razrednih aktivnosti, usmjeravanja na interese i potrebe učenika u nastavi te većega sudjelovanja učenika u nastavi. Povezanost između upravljanja razredom i motivacije nije uočena. Rezultati ovoga, ali i brojnih drugih istraživanja, ukazuju na važnost motivacije u nastavnom procesu. Na jačanje motivacije posebnu pozornost moraju obratiti učitelji koji ostvarivanjem kvalitetnoga odnosa s učenicima mogu pozitivno utjecati na razvoj njihovih znanja i sposobnosti.
Sažetak (engleski) The goal of this research was to test student motivation and classroom management style. A study was conducted in Zadarska and Vukovarsko-srijemska county, and 240 students of fourth, sixth and eighth grades, and their 15 teachers participated. Two scales were used in this research, the scale of motivational strategies (Lončarić, 2014) and scale of classroom management (Martin and Sass, 2009). In this research we wanted to know if there are differences in motivation in students of different age, gender and academic performance. The results have confirmed our hypothesis that there are differences in motivation. Differences in motivation considering student age have shown that the oldest students are the least motivated, also that motivation levels in students decrease as they grow older. Academic success also affected motivation levels. Students with worse grades are less motivated than students with better grades. Differences in motivation considering gender were insignificant, and have only shown a slight increase in work management, time and enviroment at girls. The next problem was testing the possible presence of teachers management styles and the correlation of motivational and management styles. Results in the classroom management style have shown teachers greater engagement in preventing unwanted behaviour and planning reactions to those behaviours compared to structuring classroom activities, focusing on student interests and needs, and student participation in class. No correlation between classroom management and student motivation was observed. The results of this, and many prior research, indicate the importance of motivation in the teaching process. Increasing motivation is especially important for teachers that can positively affect childrens knowledge and ability with a good relationship with their students.
Ključne riječi
motivacija
stil rukovođenja nastavom
školski uspjeh
Ključne riječi (engleski)
motivation
classroom management
academic performance
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:076193
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-06-10 10:05:32