Naslov Kolokacijska kompetencija učenika engleskog jezika u osnovnoj školi
Naslov (engleski) Collocational competence of primary school EFL learners
Autor Marija Romac
Mentor Katica Balenović (mentor)
Član povjerenstva Vesna Grahovac-Pražić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jasminka Brala-Mudrovčić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Katica Balenović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za nastavničke studije u Gospiću) Zadar
Datum i država obrane 2019-07-01, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Anglistika
Sažetak Ovaj diplomski rad bavi se analizom kolokacijske kompetencije učenika engleskog jezika u osnovnoj školi. Prijašnja istraživanja ukazuju nam na poteškoće u savladavanju kolokacijskih veza, a uzroci poteškoća su raznoliki i variraju od negativnog transfera, pretjerane generalizacije, pogrešne upotrebe sinonima pa sve do tvorbenog slaganja riječi (Liu, 1999). Teorijski okvir rada sadrži pregled razvoja kolokacija, počevši od začetnika pojma kolokacija (Firth, 1957), pa sve do suvremenih lingvista koji su se bavili tematikom kolokacija (Benson, Sinclair, Lyons, Hill, Lewis i drugi).
Polazeći od pretpostavke da su učenici uspješniji na receptivnoj razini negoli na produktivnoj, u radu se također propituje važnost sintagmatskog i paradigmatskog odnosa među riječima te utjecaj materinskog jezika na pravilno usvajanje kolokacijskih veza u engleskom jeziku. Cilj istraživanja je utvrditi razinu kolokacijske kompetencije učenika engleskog jezika. Istraživanje je provedeno na uzorku od 100 ispitanika, učenika četvrtog i sedmog razreda u dvjema osnovnim školama: dr. Jure Turića u Gospiću i Lovre pl. Matačića u Zagrebu. Instrument za istraživanje je kolokacijski test kojim se ispitivala receptivna i produktivna razina znanja. Rezultati istraživanja pokazali su da se razina kolokacijske kompetencije povećava s godinama učenja stranoga jezika. Analiza učeničkih pogrešaka pokazala je bolje razumijevanje kolokacijskih sveza i korištenje kolokacija na receptivnoj nego na produktivnoj razini znanja.
Sažetak (engleski) This graduate thesis deals with the analysis of the collocational competence of the English language students in elementary school. Previous research indicate difficulties in mastering collocational relations, and the causes of difficulties are diverse and vary from negative transfer, overgeneralisation, misuse of synonyms and all to the formation of words (Liu, 1999). The theoretical framework of the thesis contains a review of the development of collocations, beginning with the originator of the term collocation (Firth, 1957), and all to the contemporary linguists who have dealt with the topic of collocations (Benson, Sinclair, Lyons, Hill, Lewis and others).
Starting from the assumption that students are more successful at a receptive level than at productive, the thesis also discusses the importance of syntagmatic and paradigmatic relationship between words and the influence of the mother tongue on the proper adoption of collocational relations in the English language. The aim of the research is to determine the level of collocational competence of the English language student. The research was conducted on a sample of 100 respondents, fourth and seventh grade students in two primary schools: dr. Jure Turić in Gospić and Lovre pl. Matačić in Zagreb. The research instrument was a collocational test that tested the receptive and productive level of knowledge. The results of the research have shown that the level of collocational competence increases with the years of learning the foreign language. The analysis of student errors has shown a better understanding of the collocational relationships and the use of collocations at a receptive rather than at a productive level of knowledge.
Ključne riječi
kolokacije
analiza kolokacijskih kompetencija
produktivno/recept
Ključne riječi (engleski)
collocations
analysis of collocational competence
productive/receptive knowledge
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:924528
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-07-11 09:37:26