Naslov Uloga i značaj igre u socijalizaciji djece predškolske dobi
Naslov (engleski) Role and Importance of Play in the Socialization of Children of Preschool Age
Autor Marta Mikac
Mentor Rozana Petani (mentor)
Član povjerenstva Jasmina Vrkić Dimić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Rozana Petani (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Marija Rogić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za pedagogiju) Zadar
Datum i država obrane 2019-06-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Ovaj diplomski rad bavi se istraživanjem uloge i značaja igre u procesu socijalizacije kod djece predškolske dobi iz perspektive odgojitelja u predškolskim odgojno-obrazovnim ustanovama. Sa tom namjerom provedeno je empirijsko istraživanje na uzorku ispitanika od dvanaest odgojitelja iz Čakovca, putem strukturiranog intervjua. U skladu sa zadacima i ciljem istraživanja, metodom intervjuiranja nastojali su se saznati slijedeći podaci: načini uključenosti odgojitelja u dječju igru, mišljenja odgojitelja o mogućim usmjeravanjima dječje igre s ciljem poticaja razvoja socijalnih kompetencija te mišljenja odgojitelja o tome koje igre najviše pridonose socijalizaciji djeteta predškolske dobi sa vršnjacima. S obzirom da je jedna od bitnih sastavnica socijalne kompetencije emocionalna regulacija, dodatni interes je bio posvećen i pitanju: koje igre pridonose regulaciji emocija kod djece predškolske dobi s ciljem ostvarivanja socijalne interakcije. Nadalje, pažnja je bila pridana i ulozi igre pri definiranju, izražavanju i usklađivanju mišljenja djece predškolske dobi kao i ulozi igre u usvajanju nekih općenitih pravila i normi ponašanja. Nakon provedene analize i interpretacije podataka dobivenih u intervjuiranju, došlo se do zanimljivih saznanja. Odgojitelji svakodnevno sudjeluju veoma aktivno u dječjoj igri na mnogobrojne načine koji ponajviše ovise o trenutnoj odgojno-obrazovnoj situaciji. Nadalje, odgojitelji su mišljenja kako je za poticanje razvoja socijalne kompetencije najznačajnija kreacija poticajnog okruženja za igru te poticanje djece na međusobnu suradnju tokom igre. Igre koje su najznačajnije u socijalizaciji i emocionalnoj regulaciji djece predškolske dobi su igre uloga te društvene igre s pravilima. Što se tiče uloge igre u definiranju, izražavanju i usklađivanju mišljenja, svi odgojitelji su se složili da je igra ovdje važna te da se djeca međusobno usklađuju putem verbalne i neverbalne komunikacije. Odgojitelji su također prepoznali i važnost igre za usvajanje općenitih pravila i normi ponašanja te sukladno tome navodili brojne primjere različitih igara i pripadajućih usvojenih pravila.
Sažetak (engleski) This graduate thesis deals with the research of the role and importance of play in the socialization process in preschool children from the perspectives of educators in preschool educational institutions. With that intent, an empirical study was conducted on a sample of twelve preschool educators from Čakovec, through structured interviews. In accordance with the tasks and main purpose of the research, the following data were of our interest: ways of educators’ participation in a child's play, educators’ opinions about possible directing of children's play with the aim of encouraging the development of social competences and the educators’ opinions on what play types are the most useful in the socialization of the preschool child with its peers. Considering the fact that one of the essential components of social competence is emotional regulation, additional interest was devoted to the question: which types of play contribute to the regulation of emotions in preschool children with the aim of achieving social interaction? Furthermore, attention was also paid to the role of the play in defining, expressing and harmonizing the views of preschool children with their peers as well as the role of the play in adopting some general rules and norms of behaviour. After analysing and interpreting the data obtained during the interview, the following information was obtained. Preschool educators actively participate in children’s play on a daily basis in numerous ways which mostly depend on the current educational situation. Furthermore, educators are of the opinion that in promoting the development of social competence is the most important creation of a stimulating environment and encouraging children to cooperate during playtime. Games that are characterized as most important in socialization and emotional regulation of preschool children are role-playing games and social games with rules. As far as the role of the play is concerned in defining, expressing and aligning children’s opinions, all educators agreed that children are coordinated with each other through verbal and nonverbal communication. Last but not least, educators also recognized the importance of play for adopting general rules and norms of behaviour and accordingly provided numerous examples of different games and associated rules.
Ključne riječi
djeca predškolske dobi
dječja igra
odgojitelj
socijalizacija
Ključne riječi (engleski)
preschool children
children’s play
preschool educator
socialization
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:359130
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-07-11 12:51:41