Naslov Suvremeni vizualni mediji u nastavi Likovne kulture u razrednoj nastavi
Naslov (engleski) Contemporary visual media in art education in elementary school
Autor Matea Šalina
Mentor Marina Đira (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za učitelje) Zadar
Datum i država obrane 2019-07-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Sažetak Uz pomoć literature kratko je opisana povijest današnjih načina komunikacije koji potječu iz prve polovice 15.stoljeća kada je Johannes Gutenberg sastavio stroj za tiskanje. Izum takvog stroja zapravo je bio početak promjena načina komunikacije koje su danas rezultirale velikim brojem medija. Prikazan je utjecaj koji masovni mediji imaju na pojedinca, odnosno njegovo razmišljanje, ideje i stavove. Taj utjecaj je osobito izražen među djecom i mladima. Kako mediji zauzimaju mjesto drugim agensima socijalizacije mladih i utječu na formiranje njihovih stavova, nameće se potreba za intenzivnim promišljanjem o njihovim utjecajima na odgojne i obrazovne ciljeve i praksu te svakodnevni život djece i mladih u obitelji i školama. Danas je viđenje upravo ono što definira naše mjesto u svijetu koji nas okružuje, što nam govori da je naše okruženje zapravo velikim dijelom prešlo u vizualno i da smo postali stanovnici vremena vizualne kulture. Uzimajući u obzir razvoj novih medija koje je donijelo digitalno doba, javila su se i potpuno nova očekivanja od strane korisnika, koji su se postupno navikli na brisanje granica između „tradicionalnih“ funkcija pojedinih uređaja za komunikaciju pa im jedan uređaj poput pametnog telefona služi za sve; telefoniranje, pisanje poruka, ali i pregledavanje vizualnih digitalnih sadržaja poput fotografije i videa putem Interneta. Nadalje, u radu se opisuju baš ti mediji od kojih su neki, iako prilično stari, u svom digitalnom obliku danas sveprisutni te se razmatraju njihove mogućnosti primjene u suvremenoj nastavi. Praktični dio rada obuhvaća primjenu suvremenih vizualnih medija u nastavi Likovne kulture i njihov utjecaj na likovni i vizualni izraz učenika. Istraživanje je provedeno s učenicima prvog, drugog, trećeg i četvrtog razreda. Nastavne su teme sadržane u Nastavnom planu i programu te prilagođene potrebama istraživanja. U istraživanju su priloženi pojedini dječji radovi koji su vrednovani i svrstani u vrlo uspješne, uspješne i djelomično uspješne.
Sažetak (engleski) The history of communication is briefly described with the help of literature, dating back to the first half of the 15th century when Johannes Gutenberg compiled a printing press. Invention of a machine was actually the beginning of a change in the way of communication that today resulted in a large number of media. The impact that mass media has on an individual, on his thinking, ideas and attitudes, is presented. This impact is particularly pronounced among children and young people. As media take up the role of other agents of socialization of young people and influence the formation of attitudes, there is a need for intensive reflection on their impact on educational goals and practice and the everyday life of children and young people in families and schools. Today's vision is precisely what defines our place in the world around us, which tells us that our environment has in fact largely moved into visual and that we have become the inhabitants of the visual culture. Taking into consideration development of new digital media, new expectations emerged from users who are gradually accustomed to deleting the boundaries between the "traditional" functions of individual communication devices, so a device such as a smartphone serves all ; telephony, write messages, and also view visual digital content such as photos and videos over the Internet. Furthermore, I putted emphasis onto media which, though quite old, are now omnipresent and are contemplating their possibilities of application in contemporary teaching
Practical part of the work involves the application of contemporary visual media in the teaching of Artistic Culture and their influence on the visual and visual expression of students. The research was conducted with first, second, third and fourth grade students. Teaching topics contained in the Teaching plan and program are tailored to the needs of research. The research included some children's works that were evaluated and classified into very successful, successful and partially successful.
Ključne riječi
mediji
vizualnost
suvremeni vizualni mediji
vizualna kultura
fotografija
film
televizija
digitalni medij
Ključne riječi (engleski)
media
visuals
contemporary visual media
visual culture
photography
film
television
digital media
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:972131
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-07-17 12:53:53