Naslov Integracija digitalne tehnologije i oblikovnih postupaka u nakladnički sadržaj
Naslov (engleski) The integration of digital technology and design procedures into publishing content
Autor Ivona Despot
Mentor Nives Tomašević (mentor)
Mentor Mario Barišić (komentor)
Član povjerenstva Franjo Pehar (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Nives Tomašević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Hebrang Grgić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru Zadar
Datum i država obrane 2019, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 655 - Grafička industrija. Tiskarstvo. Izdavaštvo. Knjižarstvo
Sažetak Cilj rada bio je istražiti konvergenciju medija i tehnologije te integraciju digitalne
tehnologije u oblikovanje nakladničkog sadržaja. Novi postupci u oblikovanju sadržaja
rezultiraju stvaranjem novih oblika knjiga koje je potrebno kategorizirati kako bi bili
vidljiviji među mnogobrojnim medijskim sadržajima koji nastaju u digitalnom mediju.
Nakladnici knjiga na svojim mrežnim stranicama najčešće kategoriziraju knjige prema
autoru, žanru ili bibliotekama dok se digitalni nakladnički sadržaj najčešće svrstava u
kategorije e-knjiga, knjižnih aplikacija ili se formiraju nove biblioteke samo s
digitalnim izdanjima knjiga.
Postojeće kategorizacije ne prikazuju svu raznolikost suvremene nakladničke
proizvodnje. Inicijative koje su osnovane s ciljem nagrađivanja digitalnog
nakladničkog sadržaja imaju obuhvatnije kategorizacije uporabe različitih tehnologija
i novih oblika knjige. U disertaciji istražit će se utjecaj tehnologija na nakladnički
proizvod i kategorizacije digitalnog nakladničkog sadržaja sa svrhom da se predloži
njihova nova kategorizacija i ukaže na ulogu koju tehnologija može imati kao važan
kriterij za kategorizaciju nakladničkih proizvoda, kao marketinški alat koji osigurava
nakladničkom proizvodu bolju prepoznatljivost i jasniju komunikaciju s čitateljem te
koja osnažuje ulogu nakladnika u promociji novih tehnologija.
Primjenom metode analize slučaja istražile su se inicijative koje nagrađuju digitalni
nakladnički sadržaj kako bi se utvrdili nakladnički proizvodi koji su kategorizirani na
osnovu upotrebljene tehnologije. Tako odabrani kategorizirani nakladnički proizvodi
poslužili su kao uzorak za analiziranje metodom analize sadržaja kako bi se uočile upotrebljene tehnologije i načini korištenje proizvoda čime se stekao uvid u suvremene
nakladničke postupke i tehnologije.
Sažetak (engleski) The aim of the paper was to explore the convergence of media and technology as well
as the integration of digital technology into the design of publishing content. New
procedures of content design result in the creation of new forms of books which need
to be categorized in order to be more visible among various media content created in
the digital media. Publishing products, together with products from other media
industries, are experiencing new appearances in the digital media. The convergence of
media and the integration of digital technology into the content design lead to creating
new publishing products. Book publishers often categorize books by author, genre or
imprints on their own social network pages while digital publishing content is most
commonly assigned to e-books, book apps or new imprints formed only with digital
book editions.
The existing categorizations do not show all the diversity of contemporary publishing
products. Initiatives, established with the aim of rewarding digital publishing content,
have more comprehensive categorizations of the use of different technologies and new
forms of books. This graduate thesis explores the technology impact on publishing
products and the categorization of digital publishing content in order to propose new
categorization and point to the role that technology can have as an important criterion
for categorizing publishing products, as a marketing tool which provides the publishing
product with a better recognizability and clearer communication with the reader and
which empowers the role of publishers in promoting a new technologies.
By using the case analysis method, the initiatives which reward digital publishing
content have been explored in order to determine the publishing products that are
categorized based on the technology used. Such selected categorized publishing
products served as a sample for analysis using the content analysis method so to discern the technology used and the ways to use the product which further provided an insight
in the contemporary publishing techniques and technologies.
Ključne riječi
digitalna tehnologija
integracija digitalne tehnologije
oblikovni nakladnički postupci
novi oblici knjige
kategorizacija nakladničkog sadržaja
Ključne riječi (engleski)
digital technology
digital technology integration
editorial publishing procedures
new forms of books
categorization of publishing content
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:448494
Studijski program Naziv: Društvo znanja i prijenos informacija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje informacijskih i komunikacijskih znanosti (dr. sc.)
Vrsta resursa Tekst
Opseg 228 str. ; 31 cm
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-09-10 09:13:23