Naslov | Kiparsko izražavanje glinom |
Naslov (engleski) | Sculptural clay expression |
Autor | Ana Miškić |
Mentor | Ana Vivoda (mentor) |
Član povjerenstva | Vesna Grahovac-Pražić (predsjednik povjerenstva) |
Član povjerenstva | Marijan Richter (član povjerenstva) |
Član povjerenstva | Ana Vivoda (član povjerenstva) |
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj | Sveučilište u Zadru (Odjel za nastavničke studije u Gospiću) Zadar |
Datum i država obrane | 2019-09-27, Hrvatska |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti Likovna pedagogija |
Sažetak | Diplomski rad obrađuje glinu kao materijal za likovno izražavanje te različite tehnike i načine oblikovanja. Zbog svoje plastičnosti glina je jednostavna za oblikovanje djeci i odraslim osobama te je jedan od prvih načina umjetničkog izražavanja ljudskog roda. Glina je, dakle, jedan od primarnih kiparskih materijala; tisućljećima su od gline izrađivani i razni umjetnički i uporabni predmeti, kao i predmeti primijenjene umjetnosti. Zbog lakoće oblikovanja i podatnosti osobito je pogodna kao način umjetničkog izražavanja djeci i učenicima, a posebice umjetna vrsta gline, odnosno, glinamol. U radu s glinamolom učenici razvijaju kreativnost, sposobnost trodimenzionalnog oblikovanja, kao i psihomotoričke sposobnosti, a u istraživanju provedenom sa učiteljima nižih razreda osnovne škole dr. Jure Turića u Gospiću analizirali smo učestalost korištenja glinamola u nastavi likovne kulture. |
Sažetak (engleski) | The work explores clay as a material of artistic expression, its various technics and means of utilizations. Due to it is plasticity, clay is very convenient material for children and adults and is one of the first means of artistic expression of human kind. Therefore, the clay is one of the primary sculpting materials; for thousands of years various artistic or practical objects were made from clay, as well as a large variety of applied arts objects. Because of the simplicity of processing and its suppleness, the clay is particularly suitable for artistic expression of children and pupils, especially artificial types of clay. Working with clay pupils develop their creativity, capacity for three – dimensional object design, as well as psychomotor skills, and for this reason I conducted the research among primary school teachers in Gospić, analysing the frequency of using clay in visual arts subjects in primary education. |
Ključne riječi |
|
Ključne riječi (engleski) |
|
Jezik | hrvatski |
URN:NBN | urn:nbn:hr:162:605923 |
Studijski program | Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.) |
Vrsta resursa | Tekst |
Način izrade datoteke | Izvorno digitalna |
Prava pristupa | Pristup korisnicima matične ustanove |
Uvjeti korištenja | |
Datum i vrijeme pohrane | 2019-10-04 07:08:16 |