Naslov Harmonie in Adalbert Stifters Nachsommer
Naslov (hrvatski) Harmonija u Der Nachsommer Adalberta Stiftera
Naslov (engleski) Harmony in Adalbert Stifter's Der Nachsommer
Autor Petra Brzić
Mentor Zaneta Sambunjak (mentor)
Član povjerenstva Tomislav Zelić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Anita Pavić Pintarić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Zaneta Sambunjak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za germanistiku) Zadar
Datum i država obrane 2019-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Germanistika
Sažetak Die vorliegende Abschlussarbeit befasst sich mit dem Motiv der Harmonie in Adalbert Stifters Roman Der Nachsommer. Das Motiv gilt als einer der wichtigsten Leitmotive dieses Bildungsromans und führt den Leser durch die idyllische Entwicklung des Protagonisten Heinrich Drendorf. Der theoretische Teil bezieht sich auf den Autor und sein Werk, danach auf Definitionen von der Harmonie und Prädetermination. Der Glaube an Schicksal, sowie die allgemeinen Tendenzen des Protagonisten werden ausführlich analysiert und mit Hilfe von kurzen Ausschnitten aus dem Roman argumentiert. Die harmonische Zusammenarbeit vom Familienleben und der Bildung durch die Kunst und Naturwissenschaft wird mehrmals auf verschiedene Weisen analysiert. Hauptsächlich wird die Beziehung zwischen den Protagonisten und seinem neuen Freund und Lebensmentor bearbeitet in Bezug auf die Art, auf die sie seine Bildung beeinflusste. Letztlich wird zum Entschluss gekommen, wie das Chaotische und das Harmonische in dem menschlichen Leben zusammen eine tadellose Balance hervorrufen.
Sažetak (hrvatski) Ovaj završni rad se bavi motivom harmonije u Romanu Der Nachsommer Adalberta Stiftera. Taj motiv vrijedi kao jedan od najvažnijih lajtmotiva ovog romana o odrastanju i on vodi čitatelja kroz idilični razvoj protagonista Heinricha Drendorfa. Teoretski dio se odnosi na Autora i njegovo djelovanje, zatim na definicije harmonije i predodređenja. Vjerovanje u sudbinu, kao i ostale tendencije protagonista općenito su temeljito analizirane i argumentirane uz pomoć kratkih isječaka iz romana.
Harmonično međusobno djelovanje obiteljskog života i građenja kroz umjetnost i prirodne znanosti se više puta analiziraju na različite načine. Poglavito se obrađuje povezanost protagonista sa svojim novim prijateljem i mentorom u odnosu na način na koji je ona utjecala na njegov razvoj. Naposljetku se dolazi do zaključka na koji način kaos i harmonija u ljudskom životu zajedno prouzrokuju besprijekornu ravnotežu.
Sažetak (engleski) The following bachelor thesis concerns itself with the subject of harmony in Adalbert Stifter’s novel Der Nachsommer. This subject is known as one of the most important leitmotifs of this bildungsroman and it leads the reader through the idyllic development of the protagonist Heinrich Drendorf. The theoretical part of the thesis refers to the author and his work and after that to the definitions of harmony and predetermination. The belief in fate and other similar tendencies of the protagonist are being thoroughly analyzed and supported by using short extracts taken out of the novel. The harmonic collaboration of his family life and education through art and natural sciences is analyzed on multiple occasions using different manners. The relationship between the protagonist and his new friend and mentor is primarily analyzed in relation to the way it influenced his development. Ultimately, it is concluded that both the chaotic and the harmonic elements of the human life together cause an impeccable equilibrium.
Ključne riječi
Harmonie
Selbstverwirklichung
Schicksal
Prädetermination
Chaos
Balance
Idylle
Ključne riječi (hrvatski)
harmonija
samoostvarenje
sudbina
predodređenje
kaos
balans
idila
Ključne riječi (engleski)
harmony
self-actualization
fate
predetermination
chaos
balance
idyll
Jezik njemački
URN:NBN urn:nbn:hr:162:294710
Studijski program Naziv: Njemački jezik i književnost (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) njemačkoga jezika i književnosti (univ. bacc. philol. germ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-10-09 14:03:01