Naslov Nakladničko oblikovanje naslovnica knjiga o feminizmu
Naslov (engleski) Publisher's front cover design on books of feminism
Autor Martina Milekić
Mentor Nives Tomašević (mentor)
Član povjerenstva Marijana Tomić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Martina Dragija Ivanović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Nives Tomašević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za informacijske znanosti) Zadar
Datum i država obrane 2019-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Knjižničarstvo
Sažetak Ovaj rad obrazlaže fenomen dviju naizgled potpuno različitih tematika: suvremenog nakladništva i feminističke literature. Nakon predstavljenih polazišnih teorijskih točaka, rad se bavi istraživanjem nakladničkog oblikovanja naslovnica najvažnijih knjiga o feminizmu koje su utjecale na njegov tijek i razvoj te su ostavile dubok odjek na recepciju u povijesti teorije kritičkog feminizma. Poseban naglasak stavlja se na grafičko oblikovanje i dizajn spomenute literature kao marketinškog trika kojim se služe velike i male nakladničke kuće kako bi ostvarile krajnji cilj, a to je profit i konkurenciju na tržištu. Feminizam je oduvijek bio aktualna tematika, i još uvijek jest, premda se nekad kosi s vlastitim uvjerenjima i stavovima. Postavljena su ozbiljna metodološka pitanja na koja se odgovorilo na način da se povezao utjecaj nakladničkih kuća s recepcijom i odjekom literature o feminizmu na čitateljsku publiku. Nakon povijesnog prikaza i teorijskog uvoda o tematici nakladništva i feminizma, usporedit će se nakladnički oblikovane naslovnice važnih knjiga u povijesti svjetskog i hrvatskog feminizma. Odabran je uzorak od 30 najaktualnijih knjiga u svijetu i u Hrvatskoj koje govore o feminizmu, a vršile su utjecaj na društvo te ostavile traga u povijesti pisane riječi. Metodom komparacije donesena je analiza i podatci kao zaključak o utjecaju nakladničkog oblikovanja naslovnica na recepciju i odjek feminističke literature koja je oblikovala kroz povijest ne samo ženski rod, već društvo u cjelini. Rad je pregledan izvještaj uz dosad već napisane knjige, znanstvene članke, recenzije, studije i komentare o teoriji i praksi feminizma, a tiče se aktualne tematike položaja žene u svim segmentima društva.
Sažetak (engleski) The theme of this work explains phenomenon of two completely different subject matters: contemporary publishing industry and feminist literature. After presenting initial theoretical data the theme deals with the research of publisher's front cover design of the most important books on feminism which influenced its course and development and made a powerful response on reception in history of theory of critical feminism. The graphic styling and the mentioned literature design is strongly emphasized as an advertising trick used by big and small publishing industries to achieve its goal, profit and the market competition. Feminism has always been a current theme and it still is, although it sometimes contradicts its believes. Some serious methodological questions have been appointed and they were presented through the influence of publishing industries, reception and the literature response of feminism on the reading public. After historical outline and theoretical introduction on of publishing and feminism themes, publisher's front cover designs of important worldwide and Croatian feminism books are compared. The pattern of 30 most current books on feminism in Croatia and worldwide has been taken that have influenced the society and left a mark in the history of writing. The review and the data, as the conclusion of the impact of publisher's front cover design on reception and response of feminist literature which influenced the whole society through the past, have been brought out by the comparison. The work is an examined report with already written books, scientific articles, reviews, studies and comments on the theory and the practice of feminism, and it concerns the current theme of the women's position in all segments of society.
Ključne riječi
nakladništvo
feminizam
naslovnice knjiga
grafičko oblikovanje
dizajn
Ključne riječi (engleski)
publishing industry
feminism
front covers of the books
graphic styling
design
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:044221
Studijski program Naziv: Informacijske znanosti (jednopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra informacijskih znanosti (mag. inf.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-10-28 15:23:26