Naslov Komparativna analiza glazbenih aktivnosti u waldorfskim i Montessori vrtićima
Naslov (engleski) Comparative analysis of music activities in Waldorf and Montessori kindergartens
Autor Teodora Kapušin
Mentor Tomislav Košta (mentor)
Član povjerenstva Diana Nenadić Bilan (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tamara Kisovar Ivanda (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Košta (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za odgojitelje) Zadar
Datum i država obrane 2019-10-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Glazbeni odgoj neizostavan je dio svakog kvalitetnog predškolskog kurikuluma u svrhu cjelovitog razvoja djeteta. Ta činjenica prepoznata je u waldorfskom i Montessori pedagoškom pristupu, kao onima koji poštuju dijete u svojoj cijelosti i u obzir uzimaju djetetove razvojne potrebe. Tema ovog diplomskog rada jest usporedba glazbenih aktivnosti koje se provode u sklopu waldorfskih te Montessori predškolskih ustanova. Analizom raznovrsne literature ustanovljena je izražena razlika u pristupima glazbenom odgoju predškolske djece, kao i aktivnostima koje se provode s djecom u svakodnevnom pedagoškom radu u vrtićima. U waldorfskim vrtićima provode se aktivnosti senzibiliziranja sluha pomoću prirodnih materijala odnosno materijala iz djetetovog neposrednog okruženja, stvaranja zvukova vlastitim tijelom kao instrumentom (pucketanje prstima, lupanje nogama), pjevaju se pjesme u pentatonskim ljestvicama, a uporaba glazbenih instrumenata je u manjoj mjeri zastupljena te služi samo kao sredstvo upoznavanja zvukova. Uloga glazbe je stvaranje ugođaja i obogaćivanje svakodnevnih aktivnosti, a koristi se i u sklopu euritmijskih lekcija. U Montessori vrtićima, osim baratanja klasičnim Montessori materijalima za upoznavanje zvukova i tonova, dopušta se korištenje raznovrsnih „uobičajenih“ instrumenata te reproduciranje audio – zapisa putem raznih nosača zvuka, dok se bilo kakva suvremena sredstva reprodukcije glazbe ne preporučuju u radu s djecom u waldorfskim vrtićima. Ono što je zajedničko waldorfskom i Montessori pristupu glazbenom odgoju i obrazovanju predškolske djece jest važnost senzibiliziranja sluha te uloga odgojitelja kao motivatora pri započinjanju glazbenih aktivnosti, pri čemu je osobito važno da odgojitelj lijepo pjeva.
Sažetak (engleski) Music education is an unavoidable part of any quality preschool curriculum for the full development of the child. This fact is recognized in the Waldorf and Montessori pedagogical approaches, as those that respect the child in its entirety and take the child's developmental needs into account. The main theme of this master's thesis is a comparison of music activities conducted at Waldorf and Montessori preschools. The analysis of the diverse literature has revealed a marked difference in the approaches to music education of preschool children, as well as activities that are carried out with children in the daily pedagogical work in kindergartens. Waldorf kindergartens carry out activities of hearing sensation using natural materials or materials from the child's immediate environment, making sounds with their own bodies as an instrument (snapping their fingers, pounding their feet), singing songs in pentatonic scales, and using musical instruments to a lesser extent and serving only as a means of getting to know the sounds. The role of music is to create an atmosphere and enrich everyday activities and is also used as part of eurhythmic lessons. In addition to handling classic Montessori sound and tone materials, Montessori Kindergartens allow the use of a variety of "common" instruments and play audio through a variety of sound carriers, while any modern means of music reproduction is not recommended when working with children in Waldorf kindergartens. What is common to the Waldorf and Montessori approaches to music education for pre-school children is the importance of hearing sensitization and the role of the educator as a motivator in starting music activities, and the fact that the educator needs to have a nice singing voice.
Ključne riječi
Waldorf
Montessori
dječji vrtić
glazba
glazbene aktivnosti
glazbeni instrumenti
slušna osjetljivost
Ključne riječi (engleski)
Waldorf
Montessori
kindergarten
music
music activities
musical instruments
hearing sensitivity
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:919236
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-11-11 14:12:55