Naslov Stavovi odgojitelja o partnertsvu s roditeljima
Naslov (engleski) Attitudes of preschool teachers about partnership with parents
Autor Ana Jurjević
Mentor Diana Nenadić Bilan (mentor)
Član povjerenstva Smiljana Zrilić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Violeta Valjan Vukić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Diana Nenadić Bilan (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za odgojitelje) Zadar
Datum i država obrane 2019-10-31, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Uspostava partnerskih odnosa između roditelja i odgojitelja, kao i preuzimanje aktivnije uloge roditelja u radu odgojno-obrazovnih ustanova je vrlo važan čimbenik kvalitete odgojnoobrazovne ustanove. Cilj ovog istraživanja usmjeren je prema ispitivanju stavova odgojitelja o oblicima i učestalosti partnerstva s roditeljima djece. Istraživanje se temelji na uzorku od 157 odgojitelja djece rane i predškolske dobi u Zadru. Kao instrument prikupljanja podataka konstruiran je anketni upitnik koji je sadržavao ukupno 15 pitanja. Hipoteza Najčešći oblici partnerstva roditelja i odgojitelja su putem roditeljskih sastanaka nije se potvrdila jer su najčešće korišteni oblici suradnje roditelja i ispitanika/ca oglasne ploče i kutići za roditelje, kreativne radionice, individualni usmeni razgovori s roditeljima i sudjelovanje roditelja u realizaciji projekata. Hipoteza Odgojitelji se osjećaju kompetentni za partnerstvo s roditeljima se potvrdila jer se 93,6% ispitanika/ca osjeća kompetentno. Rezultati istraživanja pokazali su da postoje razlike u učestalosti korištenja nekih oblika suradnje roditelja i ispitanika/ca s obzirom na dob, radno iskustvo i stupanj formalnog obrazovanja. Hipoteza Postoje razlike u samoprocjeni kompetentnosti odgojitelja za uspostavljanje partnerskih odnosa s obzirom na dob ispitanika/ca se potvrdila. Potvrdila se i hipoteza Postoje razlike u samoprocjeni kompetentnosti odgojitelja za uspostavljanje partnerskih odnosa s obzirom na radno iskustvo ispitanika/ca, te hipoteza Postoje razlike u samoprocjeni kompetentnosti odgojitelja za uspostavljanje partnerskih odnosa s obzirom na stupanj formalnog obrazovanja ispitanika/ca. Pokazalo se da suradnja s roditeljima predstavlja izvor stresa najčešće za ispitanike/ce starije životne dobi, za ispitanike/ce koji imaju više od 15 godina radnog iskustva i koji imaju završen dvogodišnji i trogodišnji stručni studij. Slični rezultati su se pokazali i u području težeg prihvaćanja roditeljskih primjedbi i kritika. Rezultati istraživanja su pokazali da postoje razlike u stavu ispitanika u posjedovanju znanja i vještina za rad s roditeljima, pa tako ispitanici mlađe životne dobi s manje godina radnog iskustva i sa završenim trogodišnjim ili petogodišnjim sveučilišnim studijem smatraju da još uvijek imaju nedovoljno znanja i vještina za suradnju s roditeljima.
Sažetak (engleski) The establishment of partnerships between parents and preschool teachers, as well as the active role of parents in the work of educational institutions is a very important factor in the quality of educational institutions. The aim of this research is focused on the examination of the attitudes of preschool teachers on the forms and frequency of partnerships with parents of children. The study is based on a sample of 157 preschool teachers of children of early and preschool age in Zadar. As an instrument of data collection was constructed questionnaire containing a total of 15 questions. The hypothesis The most common forms of partnership of parents and preschool teachers are through parents meetings not be confirmed because the most commonly used forms of cooperation of parents and patients bulletin boards and nooks for parents, creative workshops, individual oral interviews with parents and parental involvement in the implementation of projects. Hypothesis Preschool teachers feel competent in partnership with parents is confirmed because 93,6% of the respondents feel competent. The results showed that there are differences in the frequency of use of some form of cooperation between parents and patients with respect to age, work experience and level of formal education. Hypothesis There are differences in preschool teachers self-assessment of competence to establish partnerships with regard to the age of the respondents is confirmed. The hypothesis There are differences in preschool teachers self-assessment of competence to establish partnerships with regard to the work experience of the respondents and hypothesis There are differences in preschool teachers self-assessment of competence establish partnerships with regard to the level of formal education subjects are confirmed. It turned out that the cooperation with parents is a source of stress most often for people who are older, for the respondents who having more than 15 years of experience and who have completed a twoyear and three-year professional, studies for. Similar results have been shown in the field of severe parental acceptance remarks and criticism. The results showed that there are differences in the attitude of the respondents in the possession of knowledge and skills to work with parents, so the respondents younger, with fewer years of work experience and the completed three-year or five-year university study are considered to still have enough knowledge and skills for cooperation with parents.
Ključne riječi
dob
kompetencije
obrazovanje
odgojitelji
radno iskustvo
roditelji
stavovi
Ključne riječi (engleski)
age
competence
preschool education
preschool teachers
work experience
parents
attitude
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:771200
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-11-21 13:31:32