Naslov Zastupljenost njemačkog jezika u programima nacionalnih turističko-ugostiteljskih studij
Naslov (engleski) The Presence of the German language in the Programmes of National Tourism and Hospitality Studies
Autor Filip Znaor
Mentor Tomislav Krpan (mentor)
Član povjerenstva Goran Pavelin (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Šime Knežević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za turizam i komunikacijske znanosti) Zadar
Datum i država obrane 2019-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija
Sažetak Cilj ovog završnog rada bio je analizirati zastupljenost njemačkog jezika u programima nacionalnih turističko-ugostiteljskih studija. Kako bi se to ostvarilo, pružio se uvid u teorijsku bazu povezanosti Njemačke i Hrvatske te se provelo kvantitativno istraživanje. S obzirom na teritorijalnu povijest Hrvatske i činjenicu da je skoro 400 godina bila dio Habsburške monarhije, tj. Austro-Ugarske, lako se može zaključiti da je Hrvatska imala znatnu povezanost s Njemačkom. Poznavanje njemačkog jezika je bilo izrazito važno na području vojne granice i drugim područjima Hrvatske, a utjecaj i važnost istoga variraju ovisno o polju koje se proučava. Pojam Gastarbeitera je također vrlo važan za navesti, s obzirom na to da je u novijoj povijesti pojava tog koncepta nastavila kulturne utjecaje njemačkih govornih područja, što je prije bilo vezano za teritorijalnu i političku situaciju. U kontekstu Europe, njemački jezik je jedan od najzastupljenijih uz engleski te je isto tako i jedan od službenih jezika koji se koriste u EU. Što se tiče učenja njemačkog jezika u RH, važan događaj u ovom području je bila školska reforma u 18. stoljeću. Praktični dio ovog rada se svodi na interpretaciju podataka koji su prikupljeni u svibnju i lipnju 2019. godine te navođenju metodologije koja je prisutna za postavljanje hipoteza. Za svrhe ovog rada je koncipiran anketni upitnik koji je distribuiran u elektroničkom obliku te poslan uz zamolbu studijima koji su ispunjavali kriterije ovog upitnika. Testirane su dvije tvrdnje: povezanost statusa studenata i njihovog mišljenja o prednosti učenja njemačkog jezika naspram drugih jezika te povezanost studijskog grada anketiranih osoba i razloga zbog kojih su odabrali njemački jezik kao kolegij. Hipoteze su testirane Hi-kvadrat testom.
Sažetak (engleski) The goal of this bachelor’s thesis was to analize the representation of German language in programmes of national tourism and hospitality studies. In order to achieve that, an insight was given into the theoretical basis of the connection between Germany and Croatia, along with quantitative research. Considering Croatia’s territorial history and the fact that it was a part of the Habsburg Monarchy or Austro-Hungary, for almost 400 years, it is easy to deduce that Croatia had quite the connection with Germany. Knowing German language was very important for the military border alongside other areas of Croatia, and its influence and importance varies depending on the field of research. The term Gastarbeiter is also important to point out, considering the fact that the appearance of the term in newer history resulted in continuation of Germany’s cultural influence, which used to be tied to the territorial and politic situations. In the context of Europe, German language is one of the most commonly used languages together with English, and it is also one of the official languages used in the EU. Regarding the study of German in the Republic of Croatia, an important event was the school reform in the 18th century. The practical part of this thesis is based on the interpretation of data which was gathered in May and June of 2019, as well as listing the methodology present in order to set hypotheses. For the purposes of this thesis, a survey was compiled and distributed in electronic form to those colleges that fit the criteria of the questionnarie. Two claims were tested: the connection between a student’s status and his/her opinion on the advantages of learning German in place of a different language, as well as the connection between the city where the college is situated and the reasons behind picking German as a subject. The hypotheses were tested via Hi-square test.
Ključne riječi
kulturno-povijesni dodiri
njemački jezik
turističko-ugostiteljski studiji
Hrvatska
kvantitativno istraživanje
Ključne riječi (engleski)
cultural and historical contacts
German language
tourism and hospitality studies
Croatia
quantitative research
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:739854
Studijski program Naziv: Kultura i turizam Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) kulture i turizma (univ. bacc. turism. cult.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-11-26 13:37:13