Naslov Oblikovanje baštinskih aktivnosti u godišnjem kurikulu dječjeg vrtića
Naslov (engleski) Designing Heritage Activities in the Kindergarten Annual Curriculum
Autor Gordana Šarić
Mentor Tamara Kisovar Ivanda (mentor)
Član povjerenstva Diana Nenadić Bilan (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Smiljana Zrilić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tamara Kisovar Ivanda (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za odgojitelje) Zadar
Datum i država obrane 2019-09-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Cilj istraživanja u ovome radu bio je ispitati u kolikoj su mjeri u aktivnostima u dječjim vrtićima na području Zadarske županije zastupljene baštinske aktivnosti, kako su te aktivnosti osmišljene, provode li se baštinski projekti, koje su teme tih projekata te ispitati mišljenja i stavove koje zastupaju odgojitelji kada je riječ o baštinskim sadržajima u godišnjem kurikulu dječjeg vrtića. Krajnji cilj istraživanja bio je daljnje proučavanje relevantnog pitanja, a to je nakon analize službene dokumentacije prepoznati postojeće primjere dobre prakse tijekom dužeg razdoblja i poboljšati kurikul dječjeg vrtića uvrštenjem baštinskih sadržaja u proces odgoja i obrazovanja tijekom cijele godine. Kako bi se odgovorilo na zadane probleme, konstruiran je mjerni instrument (anketa) kojim su se ispitala navedena područja. Istraživanjem je obuhvaćen uzorak od 64 odgojitelja zaposlenih u javnim ustanovama ranog i predškolskog odgoja u Zadarskoj županiji. Analizom dobivenih rezultata moguće je zaključiti da je baština iznimno važna odgojiteljima u radu, no ipak nije dovoljno zastupljena u godišnjem kurikulu dječjeg vrtića. Informacije o baštinskim projektima koje su odgojitelji već provodili pokazale su da se djeca na kreativan i razvojno primjeren način upoznaju s tradicionalnim vrijednostima i kulturnom baštinom, te tako razvijaju svoja znanja o očuvanju kulturne baštine, stvaralaštvo i kompetencije. Baštinske aktivnosti oblikuju se integrirano u skupini, no danas su one nedovoljno zastupljene i neredovito, a odgojitelje je potrebno dodatno osnažiti i educirati za provođenje baštinskih sadržaja u odgojno obrazovnom sustavu.
Sažetak (engleski) The goal of the research in this paper was to examine the extent to which the heritage activities are represented in the kindergartens in Zadar Country; how those activities are designed; whether heritage projects are implemented; what the topics of those projects are; as well as to examine the opinions and attitudes represented by educators when it comes to the extent of heritage content in the annual curriculum of the kindergartens. The ultimate goal of the research was to further study the relevant issue which, following the analysis of the official documentation, was to identify the existing examples of good practices over extended period of time and to improve the kindergarten curriculum by including the heritage content into the education throughout the year. In order to analyze the issue that has been identified, a measuring instrument (survey) was created, which examined the aforementioned areas of interest. The study included a sample of 64 educators employed in the public institutions of an early and pre-school education in the Zadar Country. After examining the results of the analysis, it could be concluded that the topic of heritage is extremely important to educators, but is still not sufficiently represented in the annual curriculum of the kindergartens. Information about the heritage projects that the educators have already implemented have indicated that children have been introduced to traditional values and cultural heritage in a creative and developmentally appropriate way, which resulted in developing their knowledge about preservation of cultural heritage, creativity and competences. The heritage activities have been designed in an integrated way, but are currently not represented sufficiently or regularly, and the educators need to be further empowered and educated to carry out heritage content in the educational system.
Ključne riječi
baštinske aktivnosti
kurikul
odgojitelji
dječji vrtić
Ključne riječi (engleski)
heritage activities
curriculum
educators
kindergarten
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:939695
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-11-26 18:27:45