Naslov Elektro-hidraulički regulirani dizelski motori
Naslov (engleski) Electro-hydraulically regulated diesel engines
Autor Nikola Barin
Mentor Ivan Gospić (mentor)
Član povjerenstva Marijan Gržan (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivan Gospić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivica Glavan (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Pomorski odjel) (Brodostrojarski odsjek) Zadar
Datum i država obrane 2019-10-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Tehnologija prometa i transport
Sažetak Elektro-hidraulički regulirani dizelski motori odnosno ME motori kako ih Man Energy Solutions naziva rade na sljedeći način: Ulje koje je najčešće iz sustava podmazivanja glavnog motora se filtrira i dolazi u jedinicu za dobavu hidrauličkog ulja gdje ga pumpe tlače na tlak do 300 bara. Ulje ide dalje u hidrauličku cilindarsku jedinicu i koristi se za pogon visokotlačne pumpe goriva, aktuatora ispušnog ventila i pumpe cilindarskog ulja, te se vraća u tank. Navedenim dijelovima hidrauličke cilindarske jedinice na temelju podataka od senzora položaja koljenastog vratila upravlja cilindarska upravljačka jedinica kojom upravlja jedinica za upravljanje motorom, a obje su dio upravljačkog sustava motora. Upuštanje uputnog zraka u cilindar regulira se solenoid ventilom.
RT-flex motorima upravlja Wartsila upravljački sustav motora-9520, a sastoji se od upravljačkih modula koji također na temelju podataka od senzora položaja koljenastog vratila reguliraju ubrizgavanje goriva, otvaranje i zatvaranje ispušnog ventila i upuštanje uputnog zraka. Navedeni elementi se nalaze u sklopu stalnotlačnh sabirnica goriva, servo ulja i kontrolnog ulja. Tlak ulja 200 bara i tlak goriva 1000 bara postiže se pumpama u sklopu dobavne jedinice. Za podmazivanje cilindara postoji poseban sustav.
Sažetak (engleski) Electro-hydraulically regulated diesel engines, i.e. ME engines as Man Energy Solutions calls them, do the following: The oil most commonly from the main engine's lubrication system is filtered and comes to the hydraulic oil supply unit where the pumps pressurize it to 300 bar. The oil goes further into the hydraulic cylinder unit and is used to drive the high-pressure fuel pump, exhaust valve actuator, and cylinder oil pump, and then returns to the tank. The aforementioned parts of the hydraulic cylinder unit, based on information from the crankshaft position sensor, are controlled by a cylinder control unit operated by the engine control unit, both of which are part of the engine control system. Injection of starting air in the cylinder is regulated by a solenoid valve. The RT-flex engines are controlled by the Wartsila Engine Control System-9520 which is compound of control modules that regulate fuel injection, opening and closing of exhaust valve and injection of starting air, based on information from the crankshaft position sensor. These elements are located on the fuel oil rail, servo oil and control oil. The oil pressure of 200 bar and the fuel oil pressure of 1000 bar are achieved by pumps which are part of the delivery unit. There is a special system for cylinder lubrication.
Ključne riječi
elektro-hidraulički
regulacija
upravljanje
hidrauličko (servo) ulje
gorivo
upravljačke jedinice
zajednički vod
MAN Energy Solutions
Wartsila
dizelski motor
ventil
Ključne riječi (engleski)
electro-hydraulic
regulation
control
hydraulic (servo) oil
fuel oil
control units
common rail
MAN Energy Solutions
Wartsila
diesel engine
valve
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:886780
Studijski program Naziv: Brodostrojarstvo i tehnologija pomorskog prometa Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka brodostrojarstva i tehnologije pomorskog prometa (univ. bacc. ing. nav. mech.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-12-06 14:08:23