Naslov Vođenje ustanove za rani predškolski odgoj i obrazovanje - perspektiva ravnatelja
Naslov (engleski) Preschool management-headmaster's perspective
Autor Maja Gulin
Mentor Violeta Valjan Vukić (mentor)
Član povjerenstva Diana Nenadić Bilan (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Smiljana Zrilić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Violeta Valjan Vukić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za odgojitelje) Zadar
Datum i država obrane 2019-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak U radu je cjelovito prikazan proces vođenja ustanove za rani i predškolski odgoj i obrazovanje iz perspektive ravnatelja.
U teorijskom dijelu navedeni su ključni poslovi ravnatelja te okolnosti zbog kojih je obavljanje tih poslova postalo sve složenija i odgovornija zadaća. Za kvalitetno obavljanje ravnateljskih zadaća, nužan je razvoj brojnih profesionalnih kompetencija. U takvom procesu, koji teži poboljšanju kvalitete odgojno-obrazovnog rada, cjeloživotno obrazovanje ravnatelja postaje neupitna obveza. Kako kompetencije ravnatelja uključuju brojna znanja, vještine i sposobnosti, ravnatelji sve češće koriste različite formalne i neformalne oblike cjeloživotnog obrazovanja. U radu su tematski obrađena različita područja djelovanja ravnatelja ustanova za rani i predškolski odgoj i obrazovanje: upravljanje u vođenju, kompetencijski profil ravnatelja, upravljanje ljudskim potencijalima, upravljanje promjenama, komunikacijske vještine te poboljšanje kvalitete odgojno-obrazovnog procesa. U empirijskom dijelu rada zatraženi su odgovori na pitanja o tome kako ravnatelji vode svoje ustanove u područjima propisanim ključnim poslovima te kako procjenjuju vlastite kompetencije. Krenuli smo od pretpostavki kako će ravnatelji dati pozitivno mišljenje o vlastitom vođenju ustanove u područjima ključnih poslova te kako procjena vlastitih mogućnosti za sve pripadajuće kompetencije u vođenju ustanove neće biti jednaka tj. pozitivna. Za uzorak empirijskog rada odabrani su ravnatelji ustanova za rani i predškolski odgoj i obrazovanje s područja Šibensko-kninske i Zadarske županije. Uzorkom su obuhvaćeni ravnatelji privatnih predškolskih ustanova te ravnatelji gradskih ustanova. U svrhu prikupljanja podataka izrađen je anketni upitnik, koji je svim ravnateljima poslan elektroničkim putem. Prikupljeni podatci su obrađeni statistički, a analiza i interpretacija dobivenih rezultata prikazana je u empirijskom dijelu rada.
Sažetak (engleski) In my diploma work I have shown the entire process of managing a prechool and an early childhood education establishment from the point of view of a headmaster. In the theoretical part I wrote about headmaster's essencial job and the circumstances that make the job compicated and more responsible. The development of many different professional competences is necessary to help us deal with compicated headmaster's tasks. In such a process that aims towards the improvement of the quality of educational work, lifelong learning has almost become a mere obligation for headmasters. The competences of a headmaster include a lot of knowledge, skills and abilities. Therefore they often use different formal and informal forms of lifelong education. In the work I have also dealt with different areas of preschool headmaster's job: management,competence profile of a headmaster, managing the human resources and potentials, dealing with different changes, developing communicational skills and increasing the quality of the educational process itself. In the empirical part of my work I have tried to answer the question how the headmasters run their facilities dealing with key jobs and how they evaluate their own competences. Our basic assumptions were that the evaluation of proper capacity regarding all the given competences when managing a certain facility would not be the same for all and that the respondents involved would give a positive remark regarding their own management of a preschool facility when dealing with key jobs. The research sample was made of both private and public preschool and early childhood education establishment headmasters from Sibenik- Knin county and Zadar county. In order to collect the data correctly, a questionnaire was created. It was sent to the headmasters via e-mail. The collected data was processed statistically and the analysis and the interpretation of the results is shown in the empirical part of my work.
Ključne riječi
vođenje
cjeloživotno obrazovanje
kompetencije
promjene
ljudski potencijali
Ključne riječi (engleski)
management
lifelong learning
competences
changes
human resurces and potentials
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:845867
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-01-22 08:48:38