Naslov Cjeloživotno obrazovanje i stručno usavršavanje odgajatelja
Naslov (engleski) Life long education and professional development of educators
Autor Marija Kurtov
Mentor Violeta Valjan Vukić (mentor)
Član povjerenstva Smiljana Zrilić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Diana Nenadić Bilan (član povjerenstva)
Član povjerenstva Violeta Valjan Vukić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za odgojitelje) Zadar
Datum i država obrane 2020-02-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Cjeloživotno učenje i obrazovanje važan je čimbenik razvoja kompetencija i vještina u životu odraslih, ali i u životu djeteta kojim pojedinac stječe samopouzdanje, suočava se s različitim novim saznanjima te razvija i nadograđuje već postojeće znanje. Koncept cjeloživotnog obrazovanja obuhvaća učenje u svim životnim razdobljima i izvedbenim oblicima, uključujući programe neformalnog i formalnog obrazovanja i informalnog učenja. Strategija cjeloživotnog obrazovanja kao podrška odgojno-obrazovnim radnicima u stjecanju kompetencija za kvalitetno poučavanje djece, razvojni je dokument podložan promjenama
ovisno o promjenama u hrvatskom odgojno-obrazovnom sustavu. Cjeloživotno obrazovanje svoj nastanak bilježi 60-tih godina 20. stoljeća, a 1960. i 1965. pod organizacijom UNESCO-a dobiva međunarodno priznanje. Agencija za odgoj i obrazovanje odgovorna je za organizaciju i mogućnost stručnog usavršavanja odgojno-obrazovnih radnika na svim razinama općeg obrazovanja. Kada je riječ o stručnom usavršavanju u Republici Hrvatskoj zakonima je propisano da svi odgojno-obrazovni radnici imaju pravo i obvezu trajno se i stručno osposobljavati i usavršavati programima koje je odobrilo nadležno Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta. Cilj ovoga rada bio je utvrditi koliko često odgajatelji sudjeluju na stručnim usavršavanjima te pruža li im odgojno-obrazovna ustanova u kojoj rade usavršavanje i obrazovanje te financira li im isto. Teorijski dio rada prikazuje važnost cjeloživotnog obrazovanja i stručnog usavršavanja u životu i radu pojedinca. Analizom istraživanja ustanovljena je važnost stručnog usavršavanja i cjeloživotnog obrazovanja odgojno-obrazovnih radnika za razvoj njihovog znanja, kompetencija i vještina. Putem anketnog upitnika odgajatelje se ispitivalo u kojoj su mjeri uključeni u procese stručnog usavršavanja i cjeloživotnog obrazovanja te pruža li im odgojno-obrazovna ustanova u kojoj rade mogućnost usavršavanja i obrazovanja. Osim toga, ustanovljeni su motivi polaska na stručna usavršavanja i važnost istog u radu odgajatelja.
Sažetak (engleski) Lifelong learning and education is an important factor in the development of competences and skills in the life of an adult, but also in the life of a child with which an individual gains confidence, faces new different knowledge and builds on existing knowledge. The concept of lifelong learning encompasses learning through all stages of life and performance forms, including non-formal and formal programs of education and informal learning. As the support to educators at the acquisition of competences for quality teaching of children, a lifelong learning strategy is a developing document submitted to changes depending on changes in a Croatian educational system. The development of Lifelong learning was first introduced in the
1960s, and in 1960 and 1965 is internationally recognized by the UNESCO organization. The Agency for culture and education as a public institution is responsible for the organization and the possibility of professional development of educators at all levels of general education. When it comes to professional development, Croatian law holds that all educators have both the right and the obligation to educate and improve themselves by following the programs
designated by the Ministry of Science, Education, and Sports. This thesis aimed to determine how often educators participate in professional development programs and whether the programs are provided and financed by the educational institution where educators are employed. The theoretical part of the research showed the importance of lifelong education and professional development in the life and work of an individual. The analysis of the research revealed the importance of professional development and lifelong education of educators for the development of educators' knowledge, competences, and skills. The survey shows to what extent the educators are involved in the processes of professional development and lifelong education, and whether the educational institution where they work provides them the possibility of improvement and education. Furthermore, the motives for starting the professional development and the importance of the latter were established.
Ključne riječi
cjeloživotno obrazovanje
stručno usavršavanje
razvoj znanja i kompetencija odgajatelja
Ključne riječi (engleski)
ifelong education
professional development
development of knowledge and competence of educators
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:373027
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-03-05 09:59:14