Naslov Stavovi roditelja i učitelja o važnosti problemske slikovnice u nižim razredima osnovne škole
Naslov (engleski) Attitudes of parents and teachers about the importance of the problem picture book in the lower grades of primary school
Autor Nina Bandić
Mentor Ivica Vigato (mentor)
Član povjerenstva Katarina Ivon (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivica Vigato (član povjerenstva)
Član povjerenstva Violeta Valjan Vukić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za učitelje) Zadar
Datum i država obrane 2020-07-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Interdisciplinarne društvene znanosti Metodike nastavnih predmeta društvenih znanosti
Sažetak Rad obuhvaća teorijsko i kvantitativno istraživanje vezano uz stavove roditelja i učitelja o korištenju problemske slikovnice u nižim razredima osnovne škole. Prvi dio rada odnosi se na teorijsko istraživanje slikovnice: njenu definiciju, povijest, funkcije i vrste. Zatim slijedi definiranje problemske slikovnice te objašnjavanje mogućnosti korištenja problemske slikovnice u odgojno-obrazovnom procesu. Drugi dio rada odnosi se na kvantitativno istraživanje vezano uz stavove roditelja i učitelja o važnosti korištenja problemske slikovnice u nižim razredima osnovne škole. Istraživanje je provedeno na uzorku od 232 učitelja/ica razredne nastave i 1157 roditelja učenika osnovnih škola na području Zadarske županije tijekom svibnja 2020. godine. Cilj istraživanja bio je istražiti stavove roditelja i učitelja o važnosti problemske slikovnice u nižim razredima osnovne škole. Podaci su obrađeni u Excelu tako da se dobije frekvencija, odnosno postotak odgovora ispitanika/ca. S obzirom na cilj istraživanja i dobivene rezultate pokazalo se kako se većina hipoteza potvrdila. Hipoteza Roditelji čitaju slikovnice zajedno s djecom nije se potvrdila jer nešto više od jedne četvrtine roditelja čita slikovnice s djecom. Hipoteze Učitelji/ice koriste problemsku slikovnicu u nastavi te Roditelji koriste problemsku slikovnicu u aktivnostima s djecom su se potvrdile. Nadalje, potvrdile su se i hipoteze S obzirom na stavove roditelja, najvažnija uloga problemske slikovnice je zabavna uloga i S obzirom na stavove učitelja/ica, najvažnija uloga problemske slikovnice je spoznajna uloga. Hipoteza S obzirom na stav roditelja i učitelja/ica, upotreba problemske slikovnice u nižim razredima osnovne škole potiče jezični, kognitivni i emocionalni razvoj se djelomično potvrdila jer najveći broj učitelja/ica i roditelja smatra da upotreba problemske slikovnice u nižim razredima osnovne škole potiče jezični razvoj i kreativnost. Također, potvrdila se i hipoteza Roditelji i učitelji/ce problemsku slikovnicu najčešće koriste za književnost i stvaralaštvo te projektne aktivnosti, a hipoteza U školi se organiziraju aktivnosti vezane uz problemsku slikovnicu na kojoj sudjeluju roditelji i djeca nije se potvrdila jer tek 22% učitelja organizira aktivnosti vezane uz problemsku slikovnicu na kojima sudjeluju roditelji.
Sažetak (engleski) The paper includes theoretical and quantitative research related to attitudes of parents and teachers about the use of problem picture book in the lower grades of primary school. The first part of the paper deals with the theoretical research of the picture book: its definition, history, functions and types. This is followed by defining the problem picture book and explaining the possibilities of using the problem picture book in the educational process. The second part of the paper refers to quantitative research related to the attitudes of parents and teachers about the importance of using the problem picture book in the lower grades of primary school. The research was conducted on a sample of 232 primary school teachers and 1157 parents of primary school students in the Zadar County during May 2020. The aim of the research was to investigate the attitudes of parents and teachers about the importance of the problem picture book in the lower grades of primary school. The data were processed in Excel in such a way as to obtain the frequency, respectively the percentage of respondents' answers. Given the aim of the research and the results obtained, it turned out that most of the hypotheses were confirmed. The hypothesis Parents read picture books together with their children has not been confirmed because slightly more than a quarter of parents read picture books with their children. Hypotheses Teachers use a problem picture book in teaching and Parents use a problem picture book in activities with children have been confirmed. Furthermore, the hypotheses were confirmed Given the attitudes of parents, the most important role of the problem picture book is a fun role and Given the attitudes of teachers, the most important role of the problem picture book is the cognitive role. Hypothesis Given the attitude of parents and teachers, the use of problem picture books in lower primary school encourages language, cognitive and emotional development has been partially confirmed because most teachers believe that the use of problem picture books in lower primary school encourages language development and creativity. Also, the hypothesis was confirmed. Parents and teachers most often use the problem picture book for literature and creativity and project activities and the hypothesis The school organizes activities related to the problem picture book in which parents and children participate was not confirmed because only 22% of teachers organize activities. related to the problem picture book in which the parents participate.
Ključne riječi
problemska slikovnica
razredna nastava
roditelji
slikovnica
stavovi
učitelji
Ključne riječi (engleski)
problem picture book
primary scgool
parents
picture book
attitudes
teachers
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:154726
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-07-20 11:30:31