Naslov Profesionalna orijentacija iz perspektive stručnih suradnika pedagoga
Naslov (engleski) Professional Orientation from the Perspective of Pedagogues
Autor Petar Sikirić
Mentor Rozana Petani (mentor)
Član povjerenstva Rozana Petani (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Marija Rogić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jasmina Vrkić Dimić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za pedagogiju) Zadar
Datum i država obrane 2020-06-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Osnovni cilj ovog rada bio je ispitati mišljenje i iskustva stručnih suradnika pedagoga o ostvarivanju programa profesionalne orijentacije učenika u osnovnim i srednjim školama u gradu Zadru te na temelju prikupljenih podatka prikazati ulogu pedagoga u području profesionalne orijentacije učenika u odabranim ustanovama. Istraživanje je provedeno kvalitativnom metodom polustrukturiranog intervjua te je ukupno provedeno 9 polustrukturiranih intervjua. Uzorak istraživanja je heterogen s obzirom na vrstu ustanove te radni staž stručnih suradnika pedagoga. S obzirom na stalne i dinamične promjene koje se događaju unutar obrazovnog sustava te tržišta rada stručni suradnici pedagozi susreću se s brojnim izazovima postavljenima pred njih. Stoga, uloga stručnih suradnika pedagoga u ostvarivanju programa profesionalne orijentacije postaje sve neophodnija i dragocjenija u svakoj ustanovi. Rezultati su pokazali kako su stručni suradnici pedagozi osviješteni o važnosti ostvarivanja profesionalne orijentacije, a koriste se raznim metodama i oblicima rada pri realizaciji programa. Nadalje, istraživanje je pokazalo na postojanje manjih razlika u ostvarivanju profesionalne orijentacije s obzirom na vrstu ustanove te radni staž stručnih suradnika pedagoga. Razlike uglavnom proizlaze s obzirom na angažiranost, inicijativnost, stavove, vrijednosti te motivaciju stručnih suradnika pedagoga u ostvarivanju programa profesionalne orijentacije. Osim toga, realizacija programa profesionalne orijentacije zahtijeva neposredan rad s učenicima te suradnju s nastavnicima, roditeljima, zavodom za zapošljavanje te ostalim vanjskim i unutarnjim čimbenicima profesionalne orijentacije.
Sažetak (engleski) The main objective of this paper was to examine the opinions and experiences of professional associates of pedagogues on the implementation of vocational guidance programs for students in primary and secondary schools in the city of Zadar, and to present the role of educators in the field of vocational guidance of students in selected institutions based on the data collected. The study was conducted using a qualitative semi-structured interview method and a total of 9 semi-structured interviews were conducted. The research sample is heterogeneous with regard to the type of institution and the professional experience of the associate educators. Given the constant and dynamic changes taking place within the education system and the labor market, pedagogues are facing a number of challenges. Therefore, the role of professional associates of pedagogues in achieving professional orientation becomes more and more necessary and valuable in every institution. The results show that expert pedagogues are aware of the importance of professional orientation, using various methods and forms of work in the implementation of the program. Furthermore, the research showed that there are minor differences in the attainment of a professional orientation with regard to the type of institution and the work experience of professional associates of pedagogues. The differences mainly arise in terms of engagement, initiative, attitudes, values and motivation of professional associates of pedagogues to achieve professional orientation. In addition, the realization of a professional orientation program requires direct work with students and cooperation with teachers, parents, the Employment Service and other external and internal factors of professional orientation.
Ključne riječi
djeca/učenici
osnovna škola
pedagog
profesionalna orijentacija
srednja škola
Ključne riječi (engleski)
children / students
elementary school
teacher
vocational orientation
secondary school
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:497490
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-08-20 12:33:32