Naslov Autonomija predmetnih nastavnika/ica s obzirom na Školu za život
Naslov (engleski) Autonomy of subject teachers in view of the School for Life
Autor Dora Ledenko
Mentor Ivan Puzek (mentor)
Član povjerenstva Željka Zdravković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ratko Čorić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivan Puzek (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za sociologiju) Zadar
Datum i država obrane 2020-09-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Sociologija Posebne sociologije
Sažetak Autonomija jest ključan temelj profesionalizacije područja djelovanja predmetnih nastavnika kao članova profesije odgojno-obrazovnog sustava. Potrebno je istražiti novu kurikularnu reformu, odnosno projekt Škola za život kako bi se dobio uvid je li se nužno povećala autonomija predmetnih nastavnika, te koje je novine projekt donio sa sobom, što je upravo svrha ovog rada. U svrhu prikupljanja podataka o osobnim iskustvima i doživljajima predmetnih nastavnika/ica korištena je metoda polustrukturiranog intervjua. Sudjelovalo je 8 od ukupno 11 predmetnih nastavnika/ica jedne osnovne škole. OŠ ima 8 razrednih odjeljenja po 1 razred od svakog odjeljenja, te ukupno oko 90 učenika/učenica. U svrhu prikupljanja podataka korištena je i metoda rada na dokumentaciji te analiza dokumentacije: Nacionalni okvirni kurikulum (2011), Hrvatski nacionalni obrazovni standard: Nastavni plan i program (2006), te kurikulumi svih predmeta predmetne nastave sa mrežne stranice projekta Škola za život, kako bi se uočile službene izmjene koje je projekt unio u kurikulum. Dobiveni podaci radom na dokumentaciji pružaju uvid u službene izmjene u odgojno-obrazovnom radu predmetnih nastavnika i kurikulumu, dok podaci prikupljeni intervjuima pružaju uvid u osobna iskustva i doživljaje predmetnih nastavnika. Dobiveni rezultati obiju analiza pokazali su neke formalne i terminološke izmjene, te neke izmjene u praktičnom radu predmetnih nastavnika/ica koje uključuju povećanje autonomije u odabiru metoda i oblika rada, većoj osviještenosti o korištenju IKT-om u radu te neke izmjene u načinu vrednovanja učenika/ica.
Sažetak (engleski) Autonomy is a key foundation for the professionalization of the field of activity of subject teachers as members of the profession of the educational system. It is necessary to investigate the new curricular reform, according the School for Life project, in order to get an idea of whether the autonomy of subject teachers has necessarily increased, which novelties the project has brought with it, which is precisely the purpose of this paper. In order to collect data on personal experiences and experiences of subject teachers, the method of semi-structured interview was used. 8 out of a total of 11 subject teachers from one primary school participated. The primary school has 8 classes per 1 class of each class, a total of about 90 students. For the purpose of data collection, the method of working on documentation and analysis of documentation was used: National Framework Curriculum (2011), Croatian National Education Standard: Curriculum (2006), and curricula of all subject subjects from the School for Life project website, as the official changes introduced by the project in the curriculum would be noticed. The obtained data from the work on the documentation provide insight into the official changes in the educational work of the subject teachers and curricula, while the data collected from the interviews provide insight into the personal experiences and experiences of the subject teachers. The obtained results of both analyzes showed some formal and terminological changes, and some changes in the practical work of subject teachers, which include increasing autonomy in choosing the method and form of work, greater awareness of the use of ICT in the work of some changes in student evaluation.
Ključne riječi
projekt Škola za život
promjene
predmetni nastavnici/ice Abstract
Ključne riječi (engleski)
autonomy
School for Life project
changes
subject teachers
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:115785
Studijski program Naziv: Sociologija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) sociologije (univ. bacc. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-10-14 08:41:39