Naslov | Filippino Lippi |
Naslov (engleski) | Filippino Lippi |
Autor | Anđela Majić |
Mentor | Laris Borić (mentor) |
Član povjerenstva | Sofija Sorić (predsjednik povjerenstva) |
Član povjerenstva | Laris Borić (član povjerenstva) |
Član povjerenstva | Ana Šitina (član povjerenstva) |
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj | Sveučilište u Zadru (Odjel za povijest umjetnosti) Zadar |
Datum i država obrane | 2016-09-30, Hrvatska |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | HUMANISTIČKE ZNANOSTI Povijest umjetnosti Povijest i teorija likovnih umjetnosti, arhitekture, urbanizma i vizualnih komunikacija |
Sažetak | Filippino Lippi je slikar koji je djelovao u drugoj polovici 15. stoljeća. Rođen je oko 1457.
godine. Kao sin velikog Fra Filippa Lippija, jednog od glavnih ličnosti ranorenesansnog
slikarstva, već od malena je imao direktan kontakt sa slikarstvom. Nakon očeve smrti, njegovu
edukaciju preuzima Sandro Botticelli, što je imalo ključnu ulogu u njegovom stilskom razvoju.
Stoga ne čudi da njegova rana djela pokazuju vrlo jasan Botticellijev utjecaj koji je vidljiv u
elongiranim figurama i važnosti koju pridaje crtežu. Kroz idućih 20 godina njegova djela će
pokazati pokazati postepeno stilsko osamostaljivanje, učvršćivanje formi, dubinu emocije i sve
realnije definiranje dubine prostora. Tijekom svog djelovanja susreo se sa mnogim važnim
ličnostima i djelima, od Masaccia čiji je rad imao priliku proučiti do najsitnijih detalja u kapeli
Brancacci, preko Fra Diamantea, Sandra Botticellija, Pietra Perugina i Domenica Ghirlandaia
s kojima je zajedno sudjelovao u izradi fresaka u Spedalettu. |
Sažetak (engleski) | Filippino Lippi is a painter who lived and worked in the second half of the 15th century. He
was born around 1457. As the son of the great Fra Filippo Lippi, one of the major artists of the
early Renaissance, Filippino had had a direct contact with the craft by working in his father's
workshop from early childhood. After his father died, Filippino completed his apprenticeship
in the workshop of Sandro Botticelli, where his style greatly evolved. No wonder his early
works resemble those of Botticelli's, which is clearly visible in the elongated figures and the
emphasis he puts on linear forms. Throughout the next 20 years his works will show a growing
stylistic independece, firmer forms, deeper grasp of human emotions and a more realistic
defining of depth of space. He met numerous prominent masters and works in his lifetime:
Masaccio - whose paintings he had an opportunity to study in the finest details in the Brancacci
Chapel, Fra Diamante, Sandro Botticelli, Pietro Perugino and Domenico Ghirlandaio, all of
whom he was engaged with in the process of painting frescoes in Spedaletto. |
Ključne riječi |
|
Ključne riječi (engleski) |
|
Jezik | hrvatski |
URN:NBN | urn:nbn:hr:162:841957 |
Studijski program | Naziv: Povijest umjetnosti (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/aprvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea)povijesti umjetnosti (univ. bacc. hist. art.) |
Vrsta resursa | Tekst |
Način izrade datoteke | Izvorno digitalna |
Prava pristupa | Otvoreni pristup |
Uvjeti korištenja | |
Datum i vrijeme pohrane | 2016-11-04 14:31:59 |