Naslov Priprema djeteta za polazak u školu
Naslov (engleski) Preparing a Child for School
Autor Iva Đolonga
Mentor Rozana Petani (mentor)
Član povjerenstva Jelena Vlahović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Marija Iveljić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Rozana Petani (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za pedagogiju) Zadar
Datum i država obrane 2020-09-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Polazak u školu važan je trenutak u životu svakog djeteta. Nakon prilagodbe na vrtić, odvajanje iz obiteljskog doma, emocionalne povezanosti i privrženosti odgajateljicama i vršnjacima, pred predškolskim djetetom ključno je razdoblje polaska u školu. Preplavljeni mnoštvom osjećaja predškolci su u isto vrijeme sretni, zaigrani i zabrinuti jer se njihova svakodnevnica mijenja i stupaju u svijet odraslih. U olakšavanju prijelaza iz vrtića u školu značajnu ulogu imaju i odgajatelji i roditelji koji zajedničkim djelovanjem nastoje prijelaz učiniti što „bezbolnijim“. Odgajatelji se posvećuju organizaciji poticajnog i raznovrsnog okruženja i aktivnosti pomoću kojih će djeca usvojiti znanja i razviti vještine koja se od njih očekuju u ulozi školaraca. Roditelji doprinose uključivanjem u rad vrtića, sudjelovanjem u radionicama i/ili aktivnostima zajedno s djecom i odgajateljima te kvalitetnom i recipročnom suradnjom. Naglasak u pripremi djeteta stavljen je na usvajanje temeljnih znanja, dječju samostalnost, razvoj kreativnosti i kritičkog mišljenja te na suradničko učenje. Posebna pažnja posvećuje se igri koja se smatra najboljim načinom za učenje i kompetentnost djeteta. Djeca su zadovoljna jer provode vrijeme sudjelujući u aktivnostima koje ih zanimaju i koristeći razne poticajne materijale, a u isto vrijeme ostvaruju napredak u različitim područjima. U pripremi za polazak u školu djeca su aktivni sudionici odgojno obrazovnog procesa uz usmjeravanje odgajatelja i roditelja. Kvalitetna i pravodobna priprema u roditeljskom domu i vrtiću za produkt ima fizički, intelektualno i socio-emocionalno zrelog pojedinca koji je spreman na prekretnicu u životu.
Sažetak (engleski) Going to school is an important moment in the life of every child. After adaptation to kindergarten, separation from the family home, emotional connection and attachment to educators and peers, in front of the preschool child is a crucial period of going to school. Overwhelmed by feelings, pre-school children are at the same time happy, playful and worried because their everyday life is changing and assimilating into adult life. Educators and parents, who work together to make the transition as "painless" as possible, have a significant role in facilitating the transition from kindergarten to school. Educators are dedicated to organizing a stimulating and diverse environment and activities through which children will acquire knowledge and develop the skills that are expected of them. Parents contribute by getting involved in the work of the kindergarten, participating in workshops and/or activities together with children and educators, through quality and reciprocal cooperation. Emphasis in the preparation of the child is placed on the acquisition of fundamental knowledge, children's independence, the development of creativity and critical thinking and cooperative learning. Learning through play is considered as one of the best way for children to learn and be competent. Children are satisfied because they spend time participating in interesting activities and using various stimulating materials, and at the same time they make progress in different areas. In preparation for school, children are active participants in the educational process with the guidance of educators and parents. Quality and timely preparation in the family home and kindergarten for the product has a physically, intellectually and socio-emotionally individual who is ready for a turning point in life
Ključne riječi
vrtić
škola
odgojitelj
roditelji
dijete
učenje
Ključne riječi (engleski)
kindergarten
school
educators
parents
learning
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:608202
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-12-10 09:29:01