Naslov Female Identity and Aspects of Space
Naslov (hrvatski) Ženski identitet i aspekti prostora u romanima Moll Flanders, Mrs Dalloway i Orlando
Autor Irena Skrbin
Mentor Estella Petrić Bajlo (mentor)
Član povjerenstva Vesna Ukić Košta (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Estella Petrić Bajlo (član povjerenstva)
Član povjerenstva Monika Bregović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za anglistiku) Zadar
Datum i država obrane 2016-10-07, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Anglistika
Sažetak The aim of this final paper is to compare the relation between space and female identity on the example of three novels from English literary history: Daneil Defoe’s Moll Flanders (1722), Virginia Woolf's Mrs Dalloway (1925), and Orlando (1928). In the first example we have male presentation of a female protagonist in the context of the 18th century urban environment while in the other two examples the percpetion of the issue is feminine: in her Mrs Dalloway Virginia Woolf also uses London for the setting of the novel, just like Daniel Defoe for his presentation of Moll Flanders, but presentation of female protagonist differs, not only due to time span of almost two hundred years. For Moll Flanders London is a hostile environment while Clarissa “plunges” into its streets feeling free. Special attention is being given to Virginia Woolf’s presentaton of Orlando, who, unlike Moll and Clarissa does not have any reason to either become or just be a (respectful) woman. Orlando is what s/he wants to be. S/he is a person in the first place and if we want him/her to be a woman, then in that concrete situation it must be stated that she has finally found her own self to the extent that she is not only presented as a woman (i.e. a mother) but by the end of the novel she also succeeds in finishing her poem at last (Orlando had stared writing a poem at the very beginning of the novel). Thus Orlando is not only a procreative female figure (by giving birth to her child) but alo a creative woman (creativity usually being attributed to male gender), capable to realize her own potentials. Correspondingly Orlando is a character that is not resctricted either by time or space, unlike Moll or Clarissa.
Sažetak (hrvatski) Cilj ovoga rada je usporediti odnos prostora i ženskog identiteta na primjeru tri romana iz povijesti engleske književnosti: Moll Flanders (1722) autora Daniela Defoa, Mrs Dalloway (1925) i Orlando (1928) autorice Virginie Woolf. U prvom primjeru imamo muški prikaz ženskog lika u kontekstu urbane sredine osamnaestog stoljeća, dok je u druga dva primjera shvaćanje problema žensko: u liku Mrs Dalloway Virginia Woolf također koristi London za mjesto radnje romana kao i Daniel Defoe za prikaz Moll Flanders, ali se prikazivanje ženskih likova razlikuje i to ne samo zbog vremenskog odmaka od gotovo dvjesto godina. Za Moll Flanders London je neprijateljsko okruženje, dok Clarissa „uranja“ u ulicu osjećajući se slobodnom. Posebna pozornost dana je prikazu Orlanda Virginije Woolf, koji, za razliku od Moll i Clarisse nema nikakvog razloga ili postati ili samo biti (ugledna) žena. Orlando je ono što on/a želi biti. On/a je prvo osoba i ako želimo da on/a bude žena, onda u toj konkretnoj situaciji valja naglasiti da je ona konačno pronašla svoje vlastito ja u toj mjeri da ne predstavlja samo ženu (tj. majku) nego da također do kraja romana napokon uspjeva završiti svoju pjesmu (Orlando je počeo pisati pjesmu na samom početku romana). Orlando nije samo prokreativna ženska figura (rađanjem svoga djeteta) nego je i kreativna žena (kreativnost se često pripisuje muškome rodu) koja je sposobna ispuniti svoje potencijale. Povezano s tim Orlando je lik koji nije ograničen ni vremenom ni prostorom, za razliku od Moll ili Clarisse.
Ključne riječi
space
modernity
urban environment
Daniel Defoe
Virginia Woolf
female identity
Ključne riječi (hrvatski)
prostor
modernitet
urbano okruženje
Daniel Defoe
Virginia Woolf
ženski identitet
Jezik engleski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:911431
Studijski program Naziv: Engleski jezik i književnost (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) engleskoga jezika i književnosti (univ. bacc. philol. angl.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-11-11 08:15:03