Naslov Komunikacija djeca predškolske dobi s djelima likovne umjetnosti
Naslov (engleski) Communication of preschool children with works of fine art
Autor Ines Kurić
Mentor Marina Đira (mentor)
Član povjerenstva Mira Klarin (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Saša Živković (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Đira (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za odgojitelje) Zadar
Datum i država obrane 2020-10-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Sažetak Ovaj rad podijeljen je na teorijsko i praktično istraživanje komunikacije djece predškolske dobi s djelima likovne umjetnosti. U teorijskom dijelu rada pažnja se posvećuje likovnoj umjetnosti i njezinom značaju u životu čovjeka. Zatim se ističe važnost likovne umjetnosti u području odgoja i obrazovanja kao i važnost kvalitetnog susreta djeteta s likovno umjetničkim djelima pri čemu se ističe kako pritom treba uvažavati razvojne faze u kojima se dijete nalazi. Spomenuti su i opisani načini i metode kojima se djecu predškolske dobi može upoznati s likovno-umjetničkim djelima, a najviše se pažnje pridaje Petračevim metodama iz njegove knjige Dijete i likovno umjetničko djelo: Metodički pristupi likovno –umjetničkom djelu s djecom vrtićke i školske dob. U teorijskom dijelu su još prisutne kratke biografije petorice umjetnika; Vasilija Kandinskog, Pabla Picassa, Salvadora Dalija, Ivana Meštrovića i Ede Murtića. Od svakog umjetnika odabrano je po jedno umjetničko djelo koje je u teorijskom dijelu prvo opisano, potom i korišteno u praktičnom dijelu rada. U praktičnom istraživanju pažnja se posvećuje komunikaciji s tim umjetničkim djelima na
osnovu čega se realizira više likovnih aktivnosti u suradnji s djecom predškolske dobi. Likovne aktivnosti su se provodile u dječjoj igraonici u Zadru i rezultirale su dječjim likovnim radovima koji se u radu opisuju. Na temelju provedenog teorijskog i praktičnog istraživanja kompletiranog raspravom dolazi se do zaključka kako je uključivanje umjetničkih djela u likovne aktivnosti namijenjene djeci predškolske dobi poticajno i za uspostavljanje njihove komunikacije s takvim djelima u razgovoru o njima, a onda i uz to vezanim likovnim aktivnostima.
Sažetak (engleski) This thesis is divided into theoretical and practical research of communication of preschool children with works of fine art. In the theoretical part of the thesis, attention is paid to fine arts and their significance in human life. Then, the importance of fine arts in the field of upbringing and education is emphasized, as well as the importance of a quality encounter of the child with fine art works, emphasizing that the developmental stages in which the child finds himself should be taken into account. The ways and methods by which preschool children can get acquainted with works of art are also mentioned and described, and most attention is paid to Petrač 's methods from his books Child and Fine Art: Methodical Approaches to Fine Art with Kindergarten and School Children. In the theoretical part, short biographies of five artists are also included; Vasilije Kandinski, Pablo Picasso, Salvador Dali, Ivan Meštrović and Edo Murtić. One work of art was selected from each artist, which was first described in the theoretical part, and then used in the practical part of the work. In the practical research, attention is paid to communication with theses works of art, on the basis of which several art activities are realized in cooperation with preschool children. Art activities were carried out in the children's playroom in Zadar and resulted in the children's art works described in the paper. Based on the conducted theoretical and practical research completed with discussion, it is concluded that the inclusion of works of art in art activities intended for preschool children is stimulating to establish their communication with such works in conversation about them, and then with related art activities also.
Ključne riječi
likovna umjetnost
umjetnička djela
komunikacija
predškolsko dijete
likovne aktivnosti
Ključne riječi (engleski)
fine arts
art works
communication
preschool child
art activities
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:344692
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-12-17 13:05:59