Naslov Slobodnovremenske aktivnosti učenika osnovne škole u funkciji njihova obrazovnog razvoja
Naslov (engleski) Leisure (free time) Activities of Primary School Students in the Function of Their Educational Development
Autor Eni Grbić
Mentor Jasmina Vrkić Dimić (mentor)
Član povjerenstva Rozana Petani (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Marija Iveljić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jasmina Vrkić Dimić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za pedagogiju) Zadar
Datum i država obrane 2020-09-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Osnovni cilj ovog rada bio je problematizirati, ali i naglasiti važnost slobodnog vremena u kontekstu obrazovnog razvoja. Pri tome se u obzir uzimala osnovnoškolska učenička populacija. Aktivnosti kojima se djeca/učenici bave tijekom svog slobodnog vremena od velike su važnosti za njihov daljnji razvoj. Spektar aktivnosti, mogućnosti i načina na koje osnovnoškolska učenička populacija može iskoristiti svoje slobodno vrijeme gotovo je nemoguće obuhvatiti. O kakvim god aktivnostima bila riječ, one trebaju biti usmjerene ka pozitivnom obrazovnom razvoju učenika i kvalitetnom razvoju njihove ličnosti. U radu su prikazana različita poimanja slobodnog vremena određenih autora koji prilikom stvaranja definicija uzimaju u obzir različite aspekte. Kao i sve ostalo, slobodno vrijeme se mijenjalo kroz povijest pod utjecajem različitih kulturnih, političkih i društvenih okolnosti te u koraku s civilizacijskim promjenama. Posebna važnost u radu pridana je aktivnostima i funkcijama slobodnog vremena. U nastavku su prikazani rezultati nekih ranijih istraživanja koja su bila srodna ovoj istraživačkoj temi. Brojnost istraživanja i njihove različite tematike u kontekstu slobodnog vremena ukazuju na bogatstvo i relevantnost ove teme. Njihovi rezultati svojevrsni su poticaji na nova suvremena istraživanja. U kontekstu školstva, slobodnovremenske aktivnosti su uglavnom zastupljene kroz realizaciju izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti. U radu se navodi i analizira nekoliko gradskih škola grada Zadra s obzirom na ponuđene izvannastavne i izvanškolske aktivnosti. Osim samih učenika pri izboru aktivnosti veliku ulogu imaju roditelji, učitelji i vršnjaci. Slobodno vrijeme nemoguće je jednolično definirati, no bilo ono vrijeme razonode, odmora ili razvoja ličnosti uvijek se može govoriti o određenim aktivnostima. Učenik/dijete uz dobre primjere, uzore i vođe – roditelje i učitelje može učiniti mnogo. Ključno je ispuniti onu primarnu dječju želju, a to je da dijete bude dijete, da se igra te da je istinski sretno i zadovoljno.
Sažetak (engleski) The main goal of this paper was to problematize, but also to emphasize the importance of free time in the context of educational development. The primary school student population was taken into account. Activities that children / students engage in during their free time are of great importance for their further development. The range of activities, opportunities and ways in which the primary school student population can use their free time is almost impossible to cover. Whatever the activities, they should be aimed at the positive educational development of students and the quality development of their personality. The paper presents different notions of free time of certain authors who take into account different aspects when creating definitions. Like everything else, leisure time has changed throughout history under the influence of different cultural, political and social circumstances and in step with the changes of civilization. Special importance in the work is given to leisure activities and functions. Below are the results of some previous research that was related to this research topic. The number of researches and their various topics in the context of free time indicate the richness and relevance of this topic. Their results are a kind of incentive for new modern research. In the context of education, leisure activities are mainly represented through the implementation of extracurricular activities. The paper lists and analyzes several city schools in the city of Zadar with regard to the offered extracurricular activities. In addition to the students themselves, parents, teachers and other same-aged students play an important role in the choice of activities. Free time is impossible to define uniformly, but whether it is a time of leisure, rest or personality development, one can always talk about certain activities. A student with good examples, role models and leaders - parents and teachers can do a lot. The key is to fulfill that primary desire of the child, and that is for the child to be a child, to play and to be truly happy and content.
Ključne riječi
aktivnosti
djeca/učenici
osnovna škola
razvoj
slobodno vrijeme
Ključne riječi (engleski)
activities
children/students
primary school
development
leisure
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:054311
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-12-17 13:15:41