Naslov Utjecaj društveno odgovornog poslovanja na preferencije kupaca
Naslov (engleski) The impact of corporate social responsibility on customer preferences
Autor Veronika Medved
Mentor Mladen Rajko (mentor)
Član povjerenstva Berislav Bolfek (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Anita Peša (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mladen Rajko (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za ekonomiju) Zadar
Datum i država obrane 2020-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Opća ekonomija
Sažetak Tijekom šezdesetih godina skupine aktivista počinju zagovarati opće prihvaćanje društvene odgovornosti te se to razdoblje smatra značajnim korakom u razvoju društvene odgovornosti općenito. Kupci se sve više okreću etičkom konzumerizmu i etička potrošnja je jedno od najznačajnijih pitanja današnjice. Ekološke promjene i osviještenost kupaca o DOP-u stvorili su novi segment potrošača. Tom segmentu prilagodio se i marketing, stvarajući pri tome novu aktivnost – zeleni marketing. Korporativni etički kodeks 21. stoljeća postaje „zeleno“. Klimatske promjene, ekološka pitanja i socijalni problemi veliki su izazovi za buduće generacije. Unatoč eksplozivnom rastu, kozmetička industrija prolazi kroz mnoge kontroverze jer u zadnjih par godina kupci prozivaju kozmetičke brandove da prestanu s testiranjima na životinjama i da primjenjuju etičke radne standarde. Svjesni konzumerizam je doveo do nove tržišne niše i porasta potražnje za veganskim i cruelty free proizvodima. Pri kupnji kozmetičkih proizvoda važno je prepoznati lažne informacije koje neke tvrtke iznose kako bi obmanile kupce (greenwashing). Drugi dio ovog rada osvrnuo se na provođenje testiranja kozmetike na životinjama. Činjenica je da se širom svijeta životinje masovno iskorištavaju i na nehumane načine ubijaju prilikom testova iritacije kože i očiju. Ti testovi uzrokuju znatnu bol, sljepoću, unutarnja krvarenja, oštećenja organa i smrt. Gotovo bez iznimke, tvrtke mogu birati hoće li testirati na životinjama ili ne. Takva testiranja bi se sasvim sigurno mogla izostaviti korištenjem alternativnih metoda koje uključuju razvijene tehnologije i napredne testove sigurnosti sastojaka. 2013. godine Europska Unija je donijela zabranu prodaje kozmetičkih proizvoda ili sastojaka koji su podvrgnuti ispitivanjima na životinjama. Europa je tada postala lider u ovom području i njezin cruelty free regulatorni okvir poslužio je kao model mnogim drugim zemljama u svijetu.
Sažetak (engleski) During the 1960s, groups of activists began to advocate the general acceptance of social responsibility, and this period is considered as a significant step in the development of social responsibility in general. Customers are increasingly turning to ethical consumerism and ethical consumption is one of the most important issues today. Environmental changes and customer awareness of CSR have created a new consumer segment. Marketing has also adapted to this segment, creating a new activity - green marketing. The 21st century corporate code of ethics is becoming "green". Climate change, environmental issues and social problems are major challenges for future generations. Despite the explosive growth, the cosmetics industry is going through many controversies as in the last few years customers have been calling on cosmetic brands to stop animal testing and apply ethical work standards. Conscious consumerism has led to a new market niche and an increase in demand for vegan and cruelty-free products. When buying cosmetics, it is important to identify false information that some companies provide in order to deceive customers (greenwashing). The empirical part of this paper referred to the conduct of animal testing of cosmetics. The fact is that animals around the world are being exploited and killed in inhumane ways during skin and eye irritation tests. These tests cause significant pain, blindness, internal bleeding, organ damage, and death. Almost without exception, companies can choose whether to test on animals or not. Such testing could certainly be omitted by using alternative methods that include developed technologies and advanced ingredient safety tests. In 2013, the European Union passed a ban on the sale of cosmetic products or ingredients that have been subjected to animal testing. Europe then became a leader in this area and its cruelty-free regulatory framework served as a model for many other countries in the world.
Ključne riječi
društveno odgovorno poslovanje
zeleni marketing
kozmetička industrija
etički konzumerizam
veganski proizvodi
cruelty free proizvodi
greenwashing
Ključne riječi (engleski)
corporate social responsibility
green marketing
cosmetic industry
ethical consumerism
vegan products
cruelty free products
greenwashing
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:326581
Studijski program Naziv: Menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-12-17 13:31:52