Naslov Utjecaj modela nagrađivanja na efikasnost zaposlenika
Naslov (engleski) The impact of the reward model on employee efficiency
Autor Anamaria Predovan
Mentor Ivica Zdrilić (mentor)
Član povjerenstva Mladen Rajko (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jurica Bosna (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivica Zdrilić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za ekonomiju) Zadar
Datum i država obrane 2020-09-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Uspješne organizacije uvelike ovise o visokoj uspješnosti svojih zaposlenika kako bi ispunile svoje ciljeve. Njihovi zaposlenici moraju posao obavljati najkvalitetnije moguće da bi organizacije postigle svoje strateške ciljeve i zadržale konkurentsku prednost. Organizacije moraju razumjeti da zaposlenici imaju vlastite potrebe i osobne želje te ih uzeti u obzir. Ovo može odrediti osjeća li se zaposlenik pozitivno ili negativno u vezi s organizacijom i treba li biti tretiran pojedinačno. Koliko će zaposlenik biti zadovoljan svojim poslom, ovisi o njegovim vrijednostima i motivima. Ispunjavanje današnjih zahtjeva na radnom mjestu znači, između ostalog, da organizacije moraju razumjeti sklonosti i potrebe zaposlenika i ponuditi više od dobre plaće. Osim plaće, kao naknade za obavljen rad, menadžment sve češće poseže i za drugim načinima nagrađivanja. Cilj rada bio je istražiti kako različiti modeli nagrađivanja utječu na efikasnost zaposlenika na radnom mjestu. Menadžment treba aktivno osluškivati sklonosti i potrebe zaposlenika kako bi oni bili visoko motivirani i angažirani. Nagrade bi trebale biti pozitivno vezane uz postignuća, a organizacije uz plaću razvijati različite modele nagrađivanja, kako bi njihovi zaposlenici bili što efikasniji. Ne postoji najbolji način nagrađivanja zaposlenika jer je svaka organizacija, kao i svaki zaposlenik, drugačiji te ih motiviraju različiti modeli i načini nagrađivanja. U radu su opisani brojni modeli i načini nagrađivanja, a na kraju rada možemo pronaći kako se isti koriste u praksi.
Sažetak (engleski) Successful organizations depend heavily on the high performance of their employees to meet their goals. In order to achieve their strategic goals and maintain a competitive advantage, their employees must perform their work with the highest possible quality. Organizations need to understand that employees have their own needs and personal preferences that they must take into account. This can determine whether an employee feels positive or negative about the organization and whether he or she should be treated individually. How satisfied an employee will be with his job depends on his values and motives. Meeting today’s workplace requirements means, among other things, that organizations must understand employee preferences and needs and offer more than a good salary. In addition to the salary, as compensation for the work done, the management is increasingly resorting to other ways of rewarding. The aim of the paper was to investigate how different reward models affect employee efficiency in the workplace. Management should actively listen to the preferences and needs of employees, so that they are highly motivated and engaged. Rewards should be positively related to achievements, and salary organizations develop different models of rewards, in order to make their employees as efficient as possible. There is no best way to reward employees, because every organization, as well as every employee, is different, and they are motivated by different models and ways of rewarding. Numerous models and ways of rewarding are described in the paper, and at the end of the paper we can find how their usage in practice.
Ključne riječi
modeli nagrađivanja
efikasnost zaposlenika
motivacija zaposlenika
zadovoljstvo zaposlenika
važnost zaposlenika za organizaciju
Ključne riječi (engleski)
reward models
employee efficiency
employee motivation
employee satisfaction
the importance of employees to the organization
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:556609
Studijski program Naziv: Menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-12-18 11:19:08