Naslov Uloga pedagoga u trajnom profesionalnom razvoju nastavnika
Naslov (engleski) Role of a Pedagogue in a Continuous Professional Development of a Teacher
Autor Ivona Krpan
Mentor Ana Marija Iveljić (mentor)
Član povjerenstva Jasmina Vrkić Dimić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Rozana Petani (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za pedagogiju) Zadar
Datum i država obrane 2020-02-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak U ovom diplomskom radu pod naslovom Uloga pedagoga u trajnom profesionalnom razvoju nastavnika obrađeno je jedno od područja rada pedagoga u školi - suradnja nastavnika i pedagoga. Točnije, rad je usmjeren na ulogu pedagoga u TPR nastavnika. Suvremena škola mijenja tradicionalni pristup i sama brine o vlastitom razvoju. Kao posljedica, uloga je pedagoga u suvremenoj školi brinuti o unutarnjem razvoju škole. Pedagog je zadužen za unošenje i pokretanje promjena te se ističe kao vođa koji motivira učenike, nastavnike i stručne suradnike. Pedagog će biti uspješan u svom radu uz uvjet da zadovoljava optimalnu razinu svih kompetencija te da se vodi određenim načelima koje propisuje etički kodeks stručnih suradnika. Uz djelovanje pedagoga, vrlo važna promjena koju uvodi suvremena škola jest TPR nastavnika koji se javlja kao odgovor na nova očekivanja uzrokovana pojavom IKT-a i ekspanzijom znanja. Trajni profesionalni razvoj nastavnika novi je koncept, još uvijek neprecizno definiran. Međutim, jasno jest da je namjera TPR profesionalizirati zanimanje nastavnika te da ovisi o jedinstvenom kontekstu svake škole. Za razliku od stručnog usavršavanja, TPR nastavnika nije vremenski ograničen nego je naglasak stavljen na dugotrajni proces učenja u kojem nastavnik aktivno sudjeluje te koji vodi ka promjeni razmišljanja i ponašanja nastavnika. Uloga je pedagoga u organizaciji TPR nastavnika krenuti od individualnih potreba svakog nastavnika, osigurati podršku matične škole te postići da se jednako cijeni TPR unutar i izvan škole. Suradnja pedagoga i nastavnika jedan je od najkompleksnijih zadataka za pedagoga, a može se ostvariti kroz individualnu suradnju pedagoga s nastavnikom ili kroz suradnju pedagoga s grupom nastavnika. U svakom slučaju, važno je da pedagog kroz suradnju omogući nastavniku refleksiju i unapređenje praktičnog djelovanja.
Sažetak (engleski) In this thesis one domain of pedagogue’s work in school has been examined, and that is collaboration between teacher and pedagogue. To be precise, the main focus has been put on the role of the pedagogue in CPD of teacher. Contemporary school has changed traditional approach and it cares about its development by itself. As result, the role of a pedagogue in contemporary school is to take care about internal development of the school. The pedagogue is in charge of introducing and making change and he stands out as a leader who will motivate students, teachers and school counsellors. The pedagogue will be successful in his work by providing that the pedagogue meets the optimal level of all competencies and that he is guided by certain principles that prescribes a code of ehtics of school counsellors. With the action of pedagogues, another important change that contemporary school introduces is CPD of teacher that appears as an answer to new expectations caused by appearance of ICT and expansion of knowledge. Continuous professional development is new concept, still unprecisely defined. However, it's clear that intention of CPD is to professionalize vocation of teacher and that it depends on unique context of every school. In difference of training, CPD of teacher isn't time limited but the accent is put on longterm process of learning in which the teacher takes part actively and that leads to change of thinking and behaviour of teacher. The role of a pedagogue in organisation of CPD of teacher is to start from individual needs of every teacher, ensure support of the home school and to achieve that both CPD inside and outside of school is equaly apreciated. Cooperation of pedagogue and teacher is one of the most complex asignements for pedagogue, and it can be realized through individual cooperation of pedagogue with teacher or through cooperation of pedagogue with group of teachers. Anyway, it's important that the pedagogue through cooperation enables to teacher reflection and development of practical action.
Ključne riječi
cjeloživotno učenje
kompetencije
nastavnik
pedagog
stručno usavršavanje
trajni profesionalni razvoj
Ključne riječi (engleski)
continuous professional development
lifelong learning
traineeship
educator
teacher
competencies
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:914038
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-01-19 10:54:49