Naslov „Love is the way“: Poredbena korpusna analiza stilskih i žanrovskih obilježja američke country lirike
Naslov (hrvatski) „Love is the way“: Poredbena korpusna analiza stilskih i žanrovskih obilježja američke country lirike
Autor Rachel Dusper
Mentor Lucija Šimičić (mentor)
Član povjerenstva Marijana Kresić Vukosav (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marco Angster (član povjerenstva)
Član povjerenstva Lucija Šimičić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za lingvistiku) Zadar
Datum i država obrane 2018-10-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Opće jezikoslovlje (lingvistika)
Sažetak The genre of country music was linguistically not much analysed in previous research papers, so for my analysis I took some linguistic studies into account that looked at other genres like rock and pop music. I have chosen this genre to research, because there are not many studies about this topic and I think its potential for scientific research is great.
It was assumed that the opus of Johnny Cash belongs to the genre of country music, but that neither the topics typical of this genre nor the metaphors about love were various. It was furthermore assumed that the metaphors that are used in the country music lyrics and by Johnny Cash are not used in a creative way.
The hypothesis was tested by comparing the corpus of Johnny Cash (CJC) and the corpus of country music (CCM) with each other and with other corpora like GBoP4, COCA5, ICE-GB6. I compiled the CJC and CCM myself using various web-sites. For the CJC I choose all the songs that were written by Johnny Cash himself and sorted them diachronically by the year of their first appearance. To compile the CCM I took all the song from the list of the top 100 country songs from the magazine Rolling Stone. From this list I chose all songs except the ones that were exclusively instrumental, or their text was not written in English.
For my analysis I used the program AntConc and on the basis of the obtained results I was able to compare some aspects like the most often used lemmas, nouns and content words and to compare the data diachronically. I analyzed also the metaphors and to witch degree they can be sorted into the already existing categories, and what can be concluded on the basis of the way they are used in the CJC and CCM. In my study I concluded that the lyrics of Johnny Cash are a part of the country music genre. The hypothesis that the metaphors used in the songs are repeated frequently and that they are not used in a creative way was not confirmed. Looking at the analysis it is obvious that there are a lot of metaphors to be found in the CCM and that they are creative, but the number is fewer in the CJC and, considering the size of the CJC in comparison to the size of the CCM, the used metaphors are not creative.
Sažetak (hrvatski) Žanr country glazbe se dosad u lingvističkom smislu nije puno analizirao, pa sam se u svojoj analizi osvrnula i na lingvističke radove koji su se bavili drugim žanrovima poput rock i pop glazbe. Izabrala sam ovaj žanr za istraživanje upravo zbog toga, jer nema puno radova za njega, a smatram da je njegov potencijal za znanstvena istraživanja velik.
Pretpostavka je da opus Johnnyja Casha pripada žanru country glazbe, ali da nisu niti teme koje se koriste u ovom žanru niti korištene metafore o ljubavi raznovrsne. Dalje se pretpostavlja da se metafore koje su upotrjebljene u lirici country glazbe i Johnnyja Casha ne koriste na kreativan način. Hipoteza je ispitana uspoređujući korpus Jonny Casha (KJC) i korpus country glazbe (KCG) međusobno i s drugim korpusima kao što su GBoP1, COCA2, ICE-GB3. Korpuse KJC i KCG sastavila sam sama tražeći tekstove pjesama pomoću internetskih stranica. Za KJC koristila sam sve pjesme kojima je autor bio Johnny Cash i poredala sam ih kronološki po godinama prve izvedbe. Da bih sastavila KCG koristila sam se popisom iz časopisa Rolling Stone, na kojem su popisane 100 najuspješnije country pjesme. Sa tog popisa koristila sam sve pjesme koje nisu samo instrumentalne i kojima je tekst napisan na engleskom jeziku. U svojoj analizi koristila sam se programom AntConc i na temelju dobivenih rezultata usporedila sam aspekte poput najčešće korištenih lema, imenica i punoznačnica te potom provela dijakronijsku analizu jezika njegove lirike. Analizirala sam i metafore i u kojoj se mjeri one mogu svrstati u već postojeće kategorije, te što nam to govori o njihovoj upotrebi u KJCu i KCGu. U svom istraživanju došla sam do zaključka da lirika Johnnyja Casha pripada žanru country glazbe. Pretpostavka da se učestalo ponavljaju iste metafore i da se ne koriste na kreativan način nije potvrđena. Iz analize se može zaključiti da se u KCGu koristi mnogo metafora i da su one raznolike, dok ih je u KJCu manje i, uzimajući u obzir veličinu KJCa naspram KCGa, one nisu ni raznovrsne.
Ključne riječi
corpus
Johnny Cash
country music
corpus analysis
Ključne riječi (hrvatski)
korpus
Johnny Cash
country glazba
korpusna analiza
Jezik engleski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:798322
Studijski program Naziv: Lingvistika (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra lingvistike (mag. ling.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-03-03 17:47:16