Naslov Ovisnost predškolske djece o novim medijima
Naslov (engleski) Addiction of preschool children on new media
Autor Božana Dubajić Draženović
Mentor Mira Klarin (mentor)
Član povjerenstva Violeta Valjan Vukić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mira Klarin (član povjerenstva)
Član povjerenstva Diana Nenadić Bilan (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za učitelje) Zadar
Datum i država obrane 2021-02-08, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija
Sažetak Mediji imaju sve značajniju ulogu u psihološkom razvoju djece, a u svom utjecaju prednjače novi mediji: televizija, računala, Internet i mnoštvo elektroničkih uređaja koji uz primarnu svrhu imaju mogućnost pristupa raznim medijskim sadržajima. Većina informacija o ljudima, prostoru i vremenu koje ne dobivamo iz prve ruke dolaze iz medija. Uz pomoć medija ispunjavamo većinu naših potreba za zabavom. Mediji dugoročno rade kako bi se usredotočili na društvenu stvarnost. Korištenje elektroničkih medija glavna je zabavna aktivnost, ne samo kod adolescenata i odraslih osoba, već i kod mlađe djece. Popularnost elektroničkih medija danas se znatno povećala među mladima, posebno s obzirom na računala i mobilne medije. Istodobno, ovisnosti o Internetu i pametnim telefonima, kao i poremećaji u igrama, dobili su na značaju i postali velika zabrinutost za javno zdravstvo u cijelom svijetu. Mediji djecu privlače zbog toga što su zanimljivi, što se određeni životni problemi prikazuju s drugog stajališta, poistovjećuju se s nekim likovima gledanog sadržaja, ali i zato što mediji zabavljaju i opuštaju. Nova generacija djece u modernom društvu odrasta uz izlaganje novim medijima. Prema najnovijoj statistici djeca čine više od 1/3 svjetske populacije, a u doba globalizacije, medijske institucije kontroliraju tržišne snage. Medijska institucija također širi globalnu kulturu u doba tehnološke revolucije. Utjecaji multimedijskih sadržaja nisu uvijek jasno vidljivi, ali mogu imati odgođene učinke. Porast dječje uporabe tehnologije i masovnih medija doveo je do sve veće zabrinutosti kako ona utječe na dječji mozak, tijelo i njihov socio-emocionalni, kognitivni i fizički razvoj. Pretjerana upotreba medija i neznanja o ulozi i utjecaju medija mogu dovesti do različitih problema, posebno kod mlađe populacije, od klasičnog problema ovisnosti do izolacije sebe i problema agresije ili nasilja među djecom potaknuto korištenjem Interneta i apsorpcijom njegovog sadržaja. Budući da su djeca medijima izložena od najranije dobi, počevši od navika roditelja u medijskoj potrošnji, medijskog ponašanja prijatelja i vršnjaka, pitanje zaštite maloljetnika od štetnih medijskih sadržaja kojima se treba pozabaviti u svim tim različitim okruženjima i stoga zahtijeva širok, multidisciplinarni pristup i predanost.
Sažetak (engleski) The media has an increasingly important role in the psychological development of children, and new media are at the forefront of their influence: television, computers, the Internet and many electronic devices that have the primary purpose of accessing various media content. Most of the information about people, space and time that we don’t get first hand comes from the media. With the help of the media, we meet most of our entertainment needs. The use of electronic media is a major entertainment activity, not only for adolescents and adults, but also for younger children. The popularity of electronic media has increased significantly among young people today, especially with regard to computers and mobile media. At the same time, addictions to the Internet and smartphones, as well as gaming disorders, have gained in importance and become a major public health concern worldwide. The media attracts children because they are interesting, because certain life problems are presented from a different point of view, they identify with some of the characters viewed, but also because the media entertain and relax. A new generation of children in modern society is growing up with exposure to new media. According to the latest statistics, children make up more than 1/3 of the world's population, and in the age of globalization, media institutions control market forces. The media institution is also spreading global culture in an age of technological revolution. The effects of multimedia content are not always clearly visible, but they can have delayed effects. The rise of children’s use of technology and mass media has led to growing concerns about how it affects children’s brains, bodies and their socio-emotional, cognitive and physical development. Excessive use of the media and ignorance of the role and influence of the media can lead to a variety of problems, especially among the younger population, from the classic problem of addiction to self-isolation and the problem of aggression or violence among children encouraged by Internet use and absorption. Because children are exposed to the media from an early age, starting with parents ’spending habits, media behavior of friends and peers, the issue of protecting minors from harmful media content needs to be addressed in all these different settings and therefore requires a broad, multidisciplinary approach and commitment.
Ključne riječi
predškolska djeca
mediji
medijska pismenost
ovisnost
zaštita
Ključne riječi (engleski)
preschool children
media
media literacy
addiction
protection
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:152783
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-03-08 09:10:48