Naslov Konstrukcija upitnika roditeljske procjene emocionalne kompetentnosti djece
Naslov (engleski) Construction of questionnaire for parental assessment of childrens emotional competence
Autor Anamarija Kovačević
Mentor Anela Nikčević-Milković (mentor)
Član povjerenstva Braco Tomljenović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Anela Nikčević-Milković (član povjerenstva)
Član povjerenstva Krešimir Žganec (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za nastavničke studije u Gospiću) Zadar
Datum i država obrane 2021-02-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Opća psihologija
Sažetak Emocionalna inteligencija relativno je nov pojam u suvremenoj psihologiji te je često na sekundarnoj poziciji u odnosu na kvocijent inteligencije. Emocionalnu inteligenciju čine vještine koje možemo podijeliti na emocionalne i socijalne. Upravo one mogu utjecati na način kako se predstavljamo drugima, kako se izražavamo, kako napredujemo, kako se nosimo sa životnim nedaćama te na još mnogo toga. Osobe koje imaju razvijenu emocionalnu inteligenciju lakše i brže će prepoznati svoje emocije i emocije drugih ljudi. Emocionalna inteligencija obuhvaća pet aspekata: samosvijest, samoregulacija, intrinzična motivacija, empatija i socijalne vještine. Ovih pet aspekata možemo zamisliti kao pet koraka na putu prema emocionalnoj inteligenciji. U okviru empirijskog dijela ovoga rada nastojao se dati doprinos konstrukciji Upitnika roditeljske procjene emocionalne kompetencije djece (URPEKD) i u tu svrhu napravljeno je istraživanje na 78 učenika četiri razredna odjeljenja osmih razreda osnovne škole „dr. Jure Turića“ iz Gospića i 78 njihovih roditelja. Korišten je Upitnik roditeljske procjene emocionalne kompetentnosti djece (URPEKD) autora Nikčević – Milković, Jurković i Jerković (2020) za roditelje, te Upitnik emocionalne kompetentnosti (UEK-45) autora Vladimira Takšića (2002) za učenike. Rezultati istraživanja su pokazali kako većina roditelja svoju djecu procjenjuje kao uglavnom emocionalno kompetentne. Isto tako, istraživanje je potvrdilo pouzdanost URPEKD, te se upitnik pokazao prikladnim za uporabu na roditeljima djece osnovnoškolske dobi.
Sažetak (engleski) Emotional intelligence is a relatively new concept in modern psychology, often in a secondary position relative to IQ. Emotional intelligence consists of skills that we can divide into emotional and social. They can influence the way we present ourselves to others, how we express ourselves, how we progress, how we deal with life's adversities and much more. People who have developed emotional intelligence will more easily and quickly recognize their own emotions as well as other people’s emotions. Emotional intelligence consists of five aspects: self-awareness, self-regulation, instrinsic motivation, empathy, and social skills. We can imagine these five aspects as five steps on the path to emotional intelligence. The aim of this thesis is to determine the parental assessment of the emotional competence of their children and to participate in the construction of a standardized questionnaire for this assessment. For this purpose, a survey was conducted on 78 eighth grade students (4 classes) from the elementary school Dr. Jure Turić from Gospić and 78 of their parents. Parental assessment of the emotional competence of their children was made with the help of the newly constructed Questionnaire of parental assessment of emotional competence of children (URPEKD) by Nikčević-Milković et al. (2020), and the assessment of students' emotional competence was made with the help of the Emotional Competence Questionnaire (UEK-45) by Vladimir Takšić (2002). Results of this research showed that most parents estimates their children as mostly emotional competent. Also, Questionnaire of parental assessment of emotional competence of children (URPEKD) was proven to be reliable and suitable for usage when it comes to parents of elementary school students.
Ključne riječi
emocionalna inteligencija
emocionalna kompetentnost
roditelji učenika osnovnoškolske dobi
učenici osnovnoškolske dobi
Ključne riječi (engleski)
emotional competence
emotional inteligence
parents of elementary school children
elementary school children
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:818181
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup svim korisnicima iz sustava znanosti i visokog obrazovanja RH
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-03-17 10:27:25