Naslov Pedagoške implikacije pristupa Paula Freirea
Naslov (engleski) The Pedagogical Implications of Paul Freire's Approach
Autor Matea Fumić
Mentor Ana Marija Iveljić (mentor)
Član povjerenstva Jasmina Vrkić Dimić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Marija Iveljić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Rozana Petani (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za pedagogiju) Zadar
Datum i država obrane 2021-03-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak U ovom diplomskom radu obrađuje se pristup brazilskoga pedagoga, andragoga, filozofa i aktivista Paula Freirea, najpoznatijeg po konceptu konscijentizacije – osvješćivanja te po kampanjama opismenjivanja nepismenih odraslih ljudi koje je provodio diljem svijeta. Obzirom na Freireov velik utjecaj na utemeljenje i razvoj kritičke pedagogije, početak rada donosi pregled razvoja kritičke pedagogije pod utjecajem kritičke teorije. Nakon toga slijedi prikaz društveno-povijesnog konteksta 20. stoljeća koji je snažno utjecao na Freirea. Političke i društvene događaje u Brazilu tog razdoblja nužno je uzeti u obzir kako bismo u potpunosti mogli shvatiti njegove pedagoške postavke i praktični rad. Središnji dio rada posvećen je teorijskim postavkama njegovog pristupa te implikacijama za pedagošku praksu. Temeljne ideje i postavke kojima su prožeta brojna Freireova djela, kao što su povezanost politike i obrazovanja, manipulacija, dijalog, ljubav i stalno preosmišljavanje, za potrebe ovog rada prikazane su u tematskim kategorijama. Posljednja tri poglavlja rada donose primjere primjene Freireovog pristupa u svijetu, prikaz njegove ostavštine i značaja, neke od trenutno aktivnih projekata i inicijativa te kritike koje su tijekom vremena kritičari iznosili na njegov cjelokupan rad.
Sažetak (engleski) The topic of this thesis is to discuss pedagogical approach of Brazilian pedagogue, andragogue, philosopher and activist Paulo Freire. Freire was best known for the concept of conscientisation and literacy campaigns for illiterate adults that he conducted around the world. Provided his influence in the field, the beginning of the thesis provides an overview of the development of critical pedagogy under the influence of critical theory. This is followed by socio-historical context of the 20th century that strongly influenced Freire. The political and social events in Brazil of that period need to be taken into account so that we can fully understand his pedagogical settings and practical work. Central to this paper is to dichotomize theoretical settings of both Freire's approach and implications for pedagogical practice. The basic ideas and theoretical settings that permeate many of his works, such as the connection of politics and education, manipulation, dialogue, love and constant rethinking, for the purposes of this thesis are presented in thematic categories. The last three chapters of the thesis provide examples of the application of Freire's pedagogical approach in the world, an overview of his legacy and importance, some of the currently active projects and initiatives, and the critique that critics have made over time.
Ključne riječi
kampanje opismenjivanja
koncept osvješćivanja
kritička pedagogija
Paulo Freire
Pedagogija obespravljenih
pedagoške implikacije
Ključne riječi (engleski)
conscientization
critical pedagogy
literacy campaigns
Paulo Freire
Pedagogy of the Oppressed
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:979747
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-04-20 13:30:54