Naslov Roditeljsko ponašanje i neki indikatori prilagodbe u školi kod djece
Naslov (engleski) Parental behavior and some indicators on kids adjustment to a school
Autor Sunčana Šandrić
Mentor Mira Klarin (mentor)
Član povjerenstva Slavica Šimić Šašić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Smiljana Zrilić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mira Klarin (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za učitelje) Zadar
Datum i država obrane 2020-05-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija
Sažetak Cilj ovog diplomskog rada je bio ispitati postoji li povezanost između roditeljskog ponašanja, samopoštovanja i školskog uspjeha kod učenika 4. i 8. razreda. Ispitali smo kako na samopoštovanje i uspjeh utječu dob i spol djeteta, te učestalost i oblik obiteljskih interakcija. U ovom istraživanju je sudjelovalo 153 učenika četvrtih i osmih razreda osnovne škole, od čega su 89 (57,4%) djevojčica i 64 dječaka (41,3%). Prosječna dob djece iznosi 11,5 godina (raspon dobi se kreće od 9 do 15 godina). Istraživanje je obuhvaćalo 98 učenika četvrtih razreda (63,2%) i 55 učenika osmih razreda (35,5%). Mjerni instrument bio je upitnik koji je konstruiran za potrebe ovog istraživanja. Obuhvaćao je sociodemografska obilježja (dob, spol, razred i školski uspjeh) sudionika istraživanja, samopoštovanje (mjereno Rosenbergovom skalom samopoštovanja (1965) te percepciju roditeljskog ponašanja od strane djece ( mjereno Skalom percepcije roditeljskog ponašanja (Macuka, 2004.)). Odgojni postupci koje roditelji koriste imaju veliki utjecaj na djetetov razvoj. Kod djece čiji su roditelji aktivno uključeni u njihovo školovanje, vidi se niz pozitivnih ishoda poput bolje akademske uspješnosti i ponašanja. U pojedinim dimenzijama roditeljstva, javljaju se razlike u ponašanju obzirom na dob i spol djeteta. Varijable očeve kontrole, dobi i majčine kontrole značajno doprinose objašnjenju varijance samopoštovanja i školskog uspjeha, pri tome je očeva kontrola prediktor te zajedno s ostalim varijablama objašnjava 28% zajedničke varijance samopoštovanja. U objašnjenju školskog uspjeha značajni su prediktori dob i majčina percipirana kontrola, koji zajedno s ostalim varijablama objašnjavaju 30% zajedničke varijance školskog uspjeha.
Sažetak (engleski) Purpose of this research is to examine the correlation among parents behavior, and child’s self-respect and success in school when it is about 4th and 8th grade students. We did a research how age, gender and type and frequency of family interactions are influencing on child’s emotional state and success in school. 153 students of the fourth and eighth grades of primary school participated in this research, of which 89 (57.4%) were girls and 64 boys (41.3%). The average age of children is 11.5 years (the age range ranges from 9 to 15 years). The research included 98 fourth-grade students (63.2%) and 55 eighth-grade students (35.5%). The research instrument was a survey designed for the purposes of this research. It covered sociodemographic characteristics (age, gender, grade, and school achievement) of research participants, self-esteem (as measured by the Rosenberg Self-Esteem Scale (1965), and children's perceptions of parenting behavior (as measured by the Parental Perceptions Scale (Macuka, 2004)). Parenting actions that parents are using have significant influence to child’s development. Among the kids whose parents are actively involved in their education, we are noticing a series of positive outcomes such as better academic results and behavior. In individual dimensions of parenting, there are differences in behavior considering the gender and age group of the child. Variables of father’control, age and mother’s control are significantly contributing to explanation of variance of self-respect and success in school, while father’s control is predictor and together with other variables explains 28% of incommon variance of self-respect. In explanation of school success significant predictors are age and mother’s perception of control, that are together with other variables explaining 30% of incommon variance of school success.
Ključne riječi
roditeljsko ponašanje
samopoštovanje djeteta
školski uspjeh
Ključne riječi (engleski)
parental behavior
child’s self-respect
school success
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:921000
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-04-23 15:56:50