Naslov Eufemizmi političara u komunikaciji s javnostima
Naslov (engleski) Euphemisms of Politics in Public Communication
Autor Hana Bučo
Mentor Goran Pavelin (mentor)
Član povjerenstva Vlado Sušac (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Đani Bunja (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za turizam i komunikacijske znanosti) Zadar
Datum i država obrane 2019-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Sažetak Politika je umijeće bavljenja društvenim i državnim poslovima za opću dobrobit. Tragovi politike sežu do ranih stupnjeva ljudske organizacije (plemena i rodovi). Međutim, tek nakon pojave političkih zajednica javljaju se viši oblici političkog djelovanja i odnosa između vlasti i staleža, a u vanjskom političkom planu se javljaju politički odnosi između država. Komunikacija je razmjena informacija, ideja i osjećaja, putem verbalnih i neverbalnih sredstava koja su prilagođena društvenoj prirodi situacije. Za razliku od „obične“ komunikacije, politička komunikacija ima pretežito uvjeravačku funkciju. Diskurs je niz iskaza koji imaju neko značenje i utjecaj u društvenom kontekstu. Postoje dva osnovna oblika političkog govora. Prvi je autoritativan govor vlasti i moći. Drugi oblik se javlja nakon francuske građanske revolucije i temelji se na slobodnom pravu glasa naroda. Eufemizmi su jezični oblici, riječi i izrazi koji se koriste unutar komunikacije u svrhu mijenjanja nepoželjnih i neprimjerenih izraza koji upućuju na sugovornika i ima neugodnu asocijaciju te mogu biti znak političke korektnosti i manipulacije (iskrivljavanje, krivotvorenje ili prekrivanje prave istine). Odnosi s javnošću su profesija koja uključuje funkcije komunikacije, medijske odnose, funkcije kriznog menadžmenta i pisanja javnog govora. U radu se analiziraju dijelovi govora bivšeg predsjednika SAD-a George W. Busha i govor aktualnog predsjednika Donalda Trumpa. Dok Bush fokus stavlja na terorizam, Trump ga stavlja na probleme s imigracijom. Oba predsjednika koriste eufemizme te ih stvaraju putem sličnih, i dijelom istih, mehanizama.
Sažetak (engleski) Politics is the art of social and government affairs for the common good. The origins of politics go back to the early stages of human organization (tribes and lineages). However, only after the emergence of political communities did higher forms of political activity and relations between government and the stock emerge, as well as political relations between states as an external political plan. Communication is the exchange of information, ideas and feelings, through verbal and non-verbal means which are tailored to the social nature of the situation. Unlike "ordinary" communication, political communication has a predominantly persuasive function. Discourse is a series of statements that have a certain meaning and influence in a social context. There are two basic forms of political speech. The first is the authoritative speech depicting authority and power. The second form has been present since the French Civil Revolution and is based on the people’s right to vote. Euphemisms are linguistic forms, words, and expressions used in communication to alter undesirable and inappropriate expressions that point to an interlocutor and establish an unpleasant association. These may also be a sign of political correctness and manipulation (distortion, forgery, or overlapping of true truth). Public relations is a profession that incorporates communication functions, media relations, crisis management and public speaking. The paper analyzes certain speech of the former US President George W. Bush and the speech of the incumbent President Donald Trump. In their speeches, Bush focuses on terrorism whereas Trump’s main focus is on immigration issues. Both presidents create and use euphemisms through similar, and partly the same, mechanisms.
Ključne riječi
analiza govora
eufemizam
odnosi s javnošću
politički diskurs
politika
Ključne riječi (engleski)
speech analysis
euphemism
public relations
political discourse
politics
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:249515
Studijski program Naziv: Poduzetništvo u kulturi i turizmu Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-05-21 13:19:29