Naslov Joker: A Critique of Society
Naslov (hrvatski) Joker: Kritika Društva
Autor Gabrijela Ravlić
Mentor Marko Lukić (mentor)
Član povjerenstva Mario Vrbančić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zlatko Bukač (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marko Lukić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za anglistiku) Zadar
Datum i država obrane 2021-05-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Teorija i povijest književnosti
Sažetak The main goal of this paper is to provide an analysis of the film Joker (2019) within the frameworks of sociology and political science. The paper insists on the power of film as a medium for demonstrating social problems and as a major part of popular culture. As an extremely popular film, Joker (2019) was able to unintentionally launch a public discussion about the portrayal of violence in film, toxic masculinity, and the wealth gap. As a part of that public discussion, this paper sought to analyze the two temporalities of the film; the setting of NY City in the 80s and the temporality of filmmaking. By analyzing these two temporalities, it was argued that a political arc could be drawn between them, making Joker (2019) a social commentary on the issues of a forty-year-long political cycle stretching from the 1980s until today. Because of these issues, it was argued that Arthur was not recognized in multiple spheres of his life which caused him to search recognition in other forms, thus creating the destructive persona of Joker. The paper also proposes an argument why the crowd sees a symbol of resistance in Joker, both in the film and in real life. In a way, the paper also suggests that a society that ignores the vulnerable will breed its worst enemies: criminals, or in this case, psychotic clowns who start revolutions.
Sažetak (hrvatski) Cilj ovoga rada je pružiti uvid u analizu filma Joker (2019) unutar okvira sociologije i političkih znanosti. Rad inzistira na tvrdnji da film služi kao sredstvo za izlaganje društvenih problema što ga čini značajnim dijelom popularne kulture. Iznimno popularan film, Joker (2019), uspio je nenamjerno potaknuti javnu raspravu o prikazivanju nasilja u filmu, toksičnom maskulinitetu, i imovinskom jazu. Kao dio te javne rasprave, ovaj rad nastojao je ispitati dvije temporalnosti ovoga filma; radnja filma koja se odvija u New Yorku 1980-ih i trenutak filmskog stvaralaštva. Analizirajući ove dvije temporalnosti, ustanovljeno je da postoji politički luk koji ih povezuje, što bi značilo da je Joker (2019) društveni osvrt na probleme četrdesetogodišnjeg političkog ciklusa koji traje od 1980-ih do danas. Ustanovljeno je da zbog spomenutih problema Arthur nije bio prepoznat u više područja svoga života što ga je navelo da pažnju potraži drugdje i da stvori ličnost Jokera. Rad isto tako predlaže da društvo koje zanemaruje one najslabije stvara svoje najgore neprijatelje: kriminalce, ili u ovom slučaju, psihotične klaunove koji započinju revolucije.
Ključne riječi
Joker (2019)
politics of circularity
Ronald Reagan
social commentary
mental illness
American Dream
incels
theory of recognition
cancel culture
Ključne riječi (hrvatski)
Joker (2019)
cirkularna politika
Ronald Reagan
društveni osvrt
psihički poremećaji
Američki San
inceli
teorija prepoznavanja
kultura otkazivanja
Jezik engleski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:080043
Studijski program Naziv: Anglistika (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) engleskoga jezika i književnosti (univ. bacc. philol. angl.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-07-12 09:51:28