Naslov Stavovi učenika o varanju na ispitima u Medicinskoj školi Šibenik
Naslov (engleski) Students' attitude sabout cheating on exams at the Medical School Šibenik
Autor Roko Šimunić
Mentor Suzana Konjevoda (mentor)
Član povjerenstva Boris Dželalija (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Suzana Konjevoda (član povjerenstva)
Član povjerenstva Zrinjka Paštar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za zdravstvene studije) Zadar
Datum i država obrane 2021-07-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti Sestrinstvo
Sažetak Srednja škola je vrijeme najveće pojavnosti akademskog nepoštenja, što se kasnije prenosi na daljnje obrazovanje. Akademsko nepoštenje i svi drugi oblici varanja alarmantno prijete našem društvu, a i time našoj profesiji. Ovim istraživanjem se željela ispitati pojavnost nepoštenja na pismenim ispitima u Medicinskoj školi Šibenik s obzirom na opći uspjeh, smjer i razred pohađanja. Proučavali smo uzroke nepoštenja te način na koji je iste moguće spriječiti. U radu se provjeravaju stavovi učenika o implikacijama nepoštenja te njihova prihvatljivost kao i razlozi koji dovode učenike do neetičkog ponašanja. U istraživanju su sudjelovali učenici Medicinske škole Šibenik. Od ukupnog broja ispitanika 155 (učenika) njih 75 (48,4 %) je smjera medicinska sestra – tehničar općeg smjera i 80 (51,6 %) učenika farmaceutskog smjera. Sudionici ovog istraživanja kao mjerni instrument ispunjavali su anketni upitnik po uzoru Šimić Šašić i Klarin (2009). Rezultati su pokazali visok postotak varanja na provjerama znanja. U domeni stava o prihvatljivosti varanja najviše ispitanika se slaže da je varanje sasvim prirodno i svojstveno ljudskoj prirodi. Gledajući po razredima učenici četvrtih razreda značajno više imaju izražen stav o prihvatljivosti varanja u odnosu na učenike 2. i 5. razreda. U domeni razloga varanja koje se dijeli na internalne i eksternalne najčešći internalni razlozi koje navode su premalo vremena za učenje, jer žele pomoći prijatelju i želja za dobrim ocjenama. Eksternalni razlozi poput slabog nadzora, nepravednosti i teškog ispita najčešći su razlozi za varanje. Djevojke imaju izraženije internalne i eksternalne razloge varanja u odnosu na mladiće. Istraživanje je potvrdilo da je akademsko nepoštenje rutinska pojava među učenicima. Sami učenici varanje ne smatraju etički pogrešnim te ga relativiziraju na brojne načine.
Sažetak (engleski) High school is the time of the greates incidence of academic dishonesty, which is later carried over to further education. Academic dishonesty and all other forms of cheating are alarmingly threatening to our society, and thus to our profession. This research sought to examine the incidence of dishonesty in written tests in the Medical School Šibenik with regard to the general success, direction and grade of attendance.We studied the causes of dishonesty and how they can be prevented. The paper examines students' attitudes about the implications of dishonesty and their acceptability, as well as the reasons that lead students to unethical behavior. Students from the Šibenik Medical School participated in the research. Out of the total number of respondents 155 (students), 75 (48,4%) are nurses-general technicians and 80 (51,6%) are students of pharmacy. Participants in this research filled out a questionnaire modeled on Šimić Šašić and Klarin (2009.) as a measuring instrument. The results showed a high percentage of cheating on knowledge tests. In the domain of the attitude about the acceptability of cheating, most respondents agree that cheating is completely natural and inherent in human nature. Looking at the grades, fourth grade students have a significantly more pronounced attitude about the acceptability of cheating compared to 2nd and 5th grade students. In the domain of cheating reasons which is divided into internal and external the most common internal reasons they cite are too little time to learn, because they want to help a friend and desire for good grades. External reasons such as poor supervision, injustice, and difficult examination are the most common reasons for cheating. Girls have more pronounced internal and external reasons for cheating than boys. Research has confirmed that academic dishonesty is a routine phenomenon among students. The students them selves do not consider cheating to be ethically wrong and relativizeit in a number of ways.
Ključne riječi
srednjoškolsko obrazovanje
akademsko nepoštenje
varanje na ispitima
Ključne riječi (engleski)
highschools
academic dishonesty
cheating on exams
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:728501
Studijski program Naziv: Sestrinstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: Magistar/magistra sestrinstva (mag. med. techn.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-07-19 09:40:01