Naslov Utjecaj organizacijskih čimbenika na uspješnost poslovnog odlučivanja
Naslov (engleski) The impact of organizational factors on the success of business decision-making
Autor Matea Prša
Mentor Jurica Bosna (mentor)
Član povjerenstva Mladen Rajko (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jurica Bosna (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivica Zdrilić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za ekonomiju) Zadar
Datum i država obrane 2021-07-07, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak U sve kompleksnijem i turbulentnijem okruţenju, poduzeća se moraju konstantno prilagođavati u svim svojim organizacijskim elementima kako bi bila u mogućnosti uspješno donositi poslovne odluke. Pojam odlučivanje je radi njegove široke primjene zastupljen u svim segmentima života i rada . Na taj način može se govoriti o odlučivanju na različitim područjima i razinama, stavljajući naglasak na bitno razlikovanje donošenja odluka pri čemu se čovjek većinom oslanja na vlastitu intuiciju do odlučivanja odnosno donošenja odluka čime se ostvaruju sve funkcije u organizaciji. U skladu s time, poslovno odlučivanje se definira kao proces koji traje određeno vrijeme (duži ili kraći vremenski period) te završava donošenjem određene poslovne odluke, odnosno u užem kontekstu se definira kao proces izbora između dvije ili više inačica rješavanja nekog specifičnog problema. U poslovnom odlučivanju, najvaţniju ulogu imaju menadžeri. Prije samog pristupanja problemu, potrebno je napraviti raščlambu samog problema na nekoliko faza koje je potrebno pratiti kako bi se pospješio sam proces rješavanja istog. Različiti pristupi i shvaćanja o tome kako bi se odluke trebale donositi i kako se one u stvarnosti donose proizlaze iz interdisciplinarnosti područja odlučivanja. Bitnu ulogu prilikom donošenja odluka imaju organizacijski aspekti u kojima se one donose te koje bitno određuju kvalitetu istog. Cilj rada bio je istraţiti kako određeni elementi organizacije pospješuju sam proces odlučivanja. Interne odnosno unutarnje strateške snage organizacije poput uspostavljenje organizacijske strukture, kulture i organizacijskih resursa s kojima organizacija raspolaže snažno utječu na praksu odlučivanja baš kao što eksterna okolina bitno determinira tijek aktivnosti unutar poduzeća. Unatoč navedenom, poduzeća se svakodnevno susreću i sa zamkama koje su svojstvene procesu izbora između više alternativa što ovisi prvenstveno o osobinama menadžera koji mogu biti skloniji preuzimanju veće odgovornosti i višeg stupnja rizika prilikom izbora odgovarajuće alternative.
Sažetak (engleski) In an increasingly complex and turbulent environment, companies must constantly adapt in all their organizational elements in order to be able to make successful business decisions. Due to its wide application, the term decision-making is represented in all segments of life and work. In this way, we can talk about decision-making in different areas and levels, emphasizing the essential distinction of decision-making, where a person mostly relies on his own intuition to make decisions or make decisions that fulfill all functions in the organization. Accordingly, business decision-making is defined as a process that lasts a certain time (longer or shorter period of time) and ends with a certain business decision, or in a narrower context is defined as the process of choosing between two or more versions of a specific problem. In business decision making, managers play the most important role. Before approaching the problem, it is necessary to make an analysis of the problem into several phases that need to be monitored in order to improve the process of solving it. The different approaches and understandings of how decisions should be made and how they are actually made stem from the interdisciplinarity of the decision-making field. An important role in decision-making is played by the organizational aspects in which they are made and which significantly determine its quality. The aim of the paper was to investigate how certain elements of the organization improve the decision-making process itself. The internal environment or internal strategic strengths of the organization such as the establishment of organizational structure, culture and organizational resources available to the organization strongly influence decision-making practice just as the external environment significantly determines the course of activities within the company. Despite the above, companies are daily faced with the pitfalls inherent in the process of choosing between multiple alternatives, which depends primarily on the characteristics of managers who may be more inclined to take greater responsibility and a higher degree of risk when choosing the right alternative.
Ključne riječi
poslovno odlučivanje
faze odlučivanja
organizacijski čimbenici
interna okolina
eksterna okolina
Ključne riječi (engleski)
business decision making
decision making phases
organizational factors
internal environment
external environment
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:079839
Studijski program Naziv: Menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-07-23 10:35:21