Naslov Korištenje Sveučilišne knjižnice u Zadru i knjižnična anksioznost
Naslov (engleski) Use of the University library in Zadar and library anxiety
Autor Lela Marjanović
Mentor Martina Dragija Ivanović (mentor)
Mentor Mate Juric (komentor)
Član povjerenstva Josip Ćirić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Drahomira Cupar (član povjerenstva)
Član povjerenstva Martina Dragija Ivanović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za informacijske znanosti) Zadar
Datum i država obrane 2021-07-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Sažetak Knjižnicama je za rad i poslovanje važno raditi analize ponuđenih usluga, putem analizi mišljenja korisnika se dobiva uvid u njihove stavove o knjižnici. Zadovoljstvo korisnika knjižnice njezinim radom ovisi o puno čimbenika. Nesnalaženje u prostoru knjižnice, nesigurnost pri pretraživanju i/ili sram i strah od knjižničara utječu na odnos korisnika prema knjižnici. Negativni osjećaji prema prostoru knjižnice, kao i neljubazni knjižničari također utječu na negativan tip odnosa korisnika prema knjižnici. Ovaj rad daje pregled prepreka s kojima se korisnici mogu susresti u knjižnici, te prepreke su najčešće afektivne, mehaničke, razina udobnosti u knjižnici, poznavanje knjižnice i prepreke s knjižničarima. U radu s korisnicima knjižničari su ti koji trebaju obraćati pažnju na osjećaje koje pojedini korisnici mogu imati prema knjižnici, pošto negativni osjećaji naspram knjižnice mogu rezultirati izbjegavanjem knjižnice, kako korisnici ne bi morali proživljavati te osjećaje. Kako bi knjižnica bila ugodno mjesto za učenje, istraživanje i provođenje vremena važno je da prilagodi svoj rad onim studentima koji osjećaju tjeskobu u njenome prostoru. Cilj ovog rada je ispitati u kojim situacijama se javlja knjižnična anksioznost kod studenata, te dobiti uvid u iskustva studenata s knjižničnom anksioznosti. Za potrebe rada važno je istražiti što sve u poslovanju knjižnice, prema istraživanom uzorku, stvara anksioznost i izbjegavanje korištenja knjižničnih usluga i prostora knjižnice. Istražuje se i u kojoj mjeri je anksioznost povezana s korištenjem knjižničnih usluga od strane studenata. Rezultati istraživanja pokazuju kako knjižnična anksioznost nije učestala no nije ni rijetka pojava, te kako prostor i izgled knjižnice uvelike utječu na doživljaj i time korištenje knjižnice. Odnos i iskustva s knjižničarima često predstavljaju cjelokupnu sliku o samoj knjižnici. Također, rezultati istraživanja pokazuju ponašanja studenata u situacijama s knjižničnom anksioznosti i kako reagiraju i njihove stavove o knjižnici i knjižničarima.
Sažetak (engleski) Libraries work and do business by analyzing the services offered, and by analyzing the opinions of users, they get an insight into their views on the library. The satisfaction of library users with its work depends on many factors. Disorientation in the library space, search insecurity and / or shame and fear of librarians affect the user's attitude towards the library. Negative feelings towards the library space, then unkind librarians also affect the negative type of user attitude towards the library. This paper provides an overview of the obstacles that users may encounter in the library, and these obstacles are most often affective, mechanical, the level of comfort in the library, knowledge of the library, and obstacles with librarians. When working with users, librarians are the ones who need to pay attention to the feelings that individual users may have towards the library, as negative feelings towards the library can result in avoiding the library so that users do not have to experience those feelings. In order for the library to be a comfortable place to study, research and spend time, it is important to adapt its work to those students who feel anxiety in its space. The aim of this paper is to examine when library anxiety occurs in students, to provide insight into the experiences of students with library anxiety. The results of the research show that library anxiety is not frequent but not uncommon, as the space and appearance of the library greatly affect the experience and thus the use of the library. Relationships and experiences with librarians often present the whole picture of the library itself. Also, the results of the research show the behaviors of students in situations with library anxiety and how their attitudes towards the library and librarians react.
Ključne riječi
knjižnična anksioznost
korištenje knjižnice
studenti
osjećaji u knjižnici
Ključne riječi (engleski)
library anxiety
library use
students
feelings in the library
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:484273
Studijski program Naziv: Informacijske znanosti (jednopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra informacijskih znanosti (mag. inf.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-08-16 11:25:22