Naslov Analiza uključenosti roditelja u odgojno-obrazovni proces djece s i bez teškoća u učenju
Naslov (engleski) Comparative analysis of parental involvement in educational process of children with and without learning disabilities
Autor Marina Blaži
Mentor Zora Zuckerman (mentor)
Član povjerenstva Jasmina Vrkić Dimić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zora Zuckerman (član povjerenstva)
Član povjerenstva Rozana Petani (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za pedagogiju) Zadar
Datum i država obrane 2016-03-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Sažetak Važnost roditeljske uključenosti u odgojno-obrazovni proces djeteta aktualna je tema današnjice. Učinkovit obrazovni proces podrazumijeva tijesnu suradnju između roditelja i nastavnika. Razvojem modela suradnje roditelji i škole stvaraju preduvjet za bolje rezultate. Vrlo su često suradnja i uključenost u uskoj vezi. Da bi u obrazovanju postojala suradnja važan je način komunikacije roditelja i škole, učestvovanje roditelja u školskim aktivnostima, stav roditelja prema školi i zadaći koju dijete dobije. Zbog višestrukih prednosti zadovoljavanja djetetovih potreba, škole na različite načine pokušavaju uključiti roditelje u djetetovo obrazovanje. Potrebe djece s teškoćama u učenju, ali i djece bez teškoća, zahtijevaju od roditelja i škole partnerstvo, redovitu komunikaciju, povjerenje, razumijevanje i otvorenost. Razvojem društva i poslovnih obaveza, roditelji često nemaju vremena za dodatnu uključenost u djetetovo obrazovanje osim one nužne. Zadaća je škole pronalaženje načina kako privući roditelja na što veći angažman na način da ga se uvjeri kako im je djetetov uspjeh zajednički interes. Cilj ovog istraživanja je utvrditi načine roditeljske uključenosti, odnos tih načina sa zadovoljstvom te odnos uključenosti i uspjeha djeteta uspoređujući roditelje djece s ili bez teškoća u učenju. Rezultati pokazuju da su roditelji djece bez teškoća u učenju redovitiji pri odlascima na roditeljske sastanke i zadovoljniji su radom razrednika u održavanju međusobne komunikacije. Roditelji djece s teškoćama u učenju više vremena provede pomažući djetetu pri domaćoj zadaći. Zbog veće angažiranosti u pomoći pri zadaći, zadovoljstvo roditelja djece s teškoćama u učenju je niže. Shodno s rezultatom drugog zadatka proizlaze rezultati trećeg zadatka u kojem roditelji djece s teškoćama u učenju smatraju da bi bez njihove pomoći uspjeh djeteta bio lošiji.
Sažetak (engleski) Importance of parental involvement in educational process of children is a topical issue today. Efficient educational process means close cooperation between parent and teacher. By developing that model of cooperation parents and schools develop prerequisite for better results. Very often cooperation and involvement are in a tight bond. Homework and parents attitude towards the school, parent involvement in school activity, communication between parents and school are very important for cooperation to exist in education. Because of multiple benefits that come from satisfying children’s needs, schools are trying to involve parents in children’s education in various ways. Needs of children with learning disabilities, as well as children with no disabilities require partnership, frequent communication, trust, understanding and openness from both school and parent. With the development of society and business obligations, parents no longer have much time to get additionally involved in their child’s education except for the necessary part. So it’s up to the schools to find a way to attract parents to get them more involved and to convince them that their child’s success is a common interest. The goal of this research is to check the parental ways of involvement and relations of those ways with satisfaction and relation between involvement and child’s success comparing parents of children with and without learning disabilities. Results show that parents of children without learning disabilities are more frequent in school parent meetings and that they are more satisfied with teachers work in maintaining mutual communication. Parents of children with learning disabilities spend more time helping their child with homework. Due to higher engagement with their child’s homework, satisfaction of parents who have children with learning disabilities is lower. In accordance with results of the second assignment are results of the third assignment in which parents of children with learning disabilities consider that without their help their children’s success would be lower.
Ključne riječi
uključenost roditelja
komunikacija
teškoće u učenju
suradnja
Ključne riječi (engleski)
parental involvement
communication
learning disabilities
cooperation
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:587930
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-08-23 13:19:33