Naslov Vocabulary in ESL Textbooks
Naslov (hrvatski) Vokabular u udžbenicima engleskog jezika
Autor Ivana Pilipović
Mentor Anna Martinović (mentor)
Član povjerenstva Sanja Škifić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Anna Martinović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Lidija Štrmelj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za anglistiku) Zadar
Datum i država obrane 2020-09-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija
Sažetak With the introduction of the Communicative Language Teaching (CLT) approach, the equal importance of all four language skills (reading, speaking, writing and listening), as well as of grammar and vocabulary in the second language (L2) classroom has been recognized. This was especially important for vocabulary which was often neglected in previous approaches. Since ESL textbooks are the most used teaching material, it is important that their vocabulary component is in accordance with the latest SLA research on vocabulary learning. Recently, Croatia implemented a curriculum reform “Škola za život” to modernize the Croatian educational system. To achieve its aims, the reform introduced new textbooks that supposedly follow the most recent trends in language teaching. The major aim of this thesis was to evaluate the newly approved ESL textbook and compare it to a previously used one to establish whether it offers a more modern learning experience to L2 English learners. The textbooks were analyzed according to their ratio of core vocabulary and their manner of vocabulary activities organization. While the analysis of the ratio of core vocabulary showed that the majority of words encountered in both textbooks were high-frequency words, it was established that the newly approved ESL textbook has a culturally more diverse content. Similarly, both ESL textbooks exhibited a schematic style of vocabulary activities organization. However, the newly approved ESL textbook makes a bigger attempt at bringing the students to use the target language instead of just knowing it through the inclusion of a greater number of fluency-development activities.
Sažetak (hrvatski) Uvođenjem komunikativnog pristupa učenju jezika prepoznat je jednak značaj sve četiri jezične vještine (čitanje, govorenje, pisanje i slušanje), kao i gramatike i vokabulara. To je bilo posebno važno za vokabular koji je u prethodnim pristupima često bio zanemarivan. Budući da su udžbenici za engleski kao strani jezik najčešće korišten nastavni materijal, važno je da je njihova vokabularska komponenta u skladu s najnovijim istraživanjima o usvajanju drugog jezika, posebice vokabulara. Nedavno je Hrvatska provela reformu kurikuluma „Škola za život“ s ciljem modernizacije hrvatskog obrazovnog sustava. Kako bi postigla te ciljeve, reformom su uvedeni i novi udžbenici koji navodno slijede najnovije trendove u nastavi stranog jezika. Glavni cilj ovog diplomskog rada bio je evaluirati novoodobreni udžbenik za engleski kao strani jezik i usporediti ga s prethodno korištenim kako bi se utvrdilo nudi li novoodobreni udžbenik moderniji pristup učenja učenicima engleskog kao stranog jezika.. Udžbenici su analizirani prema njihovom omjeru jezgrovnog vokabulara i načinu organizacije vokabularskih aktivnosti. Iako je analiza jezgrovnog vokabulara pokazala da je većina riječi u oba udžbenika visoke frekvencije, utvrđeno je da novoodobreni udžbenik ima kulturno raznolikiji sadržaj. Slično tome, oba udžbenika pokazala su shematski stil organizacije leksičkih aktivnosti. Ipak, novoodobreni udžbenik pokušava navesti učenike da koriste jezik, a ne samo da ga znaju, te to postiže uključivanjem većeg broja aktivnosti za razvoj fluentnosti.
Ključne riječi
Second language learning
ESL textbooks
vocabulary acquisition
new curriculum
Ključne riječi (hrvatski)
učenje drugog jezika
udžbenici za engleski kao strani jezik
usvajanje vokabulara
Škola za život
Jezik engleski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:872489
Studijski program Naziv: Anglistika (dvopredmetni); smjerovi: nastavnički, znanstveni Smjer: nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacije engleskog jezika i književnosti (mag. educ. philol. angl.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-09-17 13:11:08