Naslov Uključenost roditelja u radu škole-primjer Klasične katoličke gimnazije i opće gimnazije
Naslov (engleski) Parental Involvement in School Work — an Example of the Classical Catholic Gymnasium and the General Gymnasium
Autor Lucija Vukoja
Mentor Matilda Karamatić Brčić (mentor)
Član povjerenstva Marija Buterin Mičić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Matilda Karamatić Brčić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Daliborka Luketić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za pedagogiju) Zadar
Datum i država obrane 2021-07-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Opća pedagogija
Sažetak Cilj ovog rada je prikazati istraživanje koje je pokušalo uvidjeti razlike u suradnji katoličke i opće gimnazije s roditeljima i učenicima. Sudjelovanje roditelja u radu škole utječe na veliku dozu samopoštovanja, pozitivnije stavove prema školi i druge društvene pojave i procese. Proces socijalizacije započinje u obitelji i nastavlja se u školi. Upravo iz tog razloga važna je komunikacija između roditelja i škole. Odgoj i obrazovanje imaju važnu ulogu u društvenim zbivanjima i odnosima, kako danas tako i kroz povijest. Prema Kurikulumu u RH gimnazijsko obrazovanje traje sveukupno četiri godine. Kraj gimnazijskog obrazovanja predstavlja polaganje državne mature i pristupa se upisu na fakultet. Programe usmjeravaju nastavku školovanja na fakultetima i time postoji mogućnost usavršavanja obrazovanja na većim stupnjevima. U katoličkoj školi evanđeoski principi postaju norme odgoja, unutarnji pokretač i konačno odredište svakog odgajatelja, profesora i djece. Katolička škola predstavlja mjesto u kojem se sve bazira na kršćanskom odgoju. Razlike u sudjelovanju suradnje roditelja i škole vidljive su pa je zbog toga provedeno istraživanje u kojem su sudjelovali roditelji i djeca iz općih i katoličkih gimnazija. Cilj istraživanja bio je ispitati u kojoj mjeri su roditelji uključeni u odgoj i obrazovanje svoje djece i koliko prema njihovom mišljenju škola potiče ili ne potiče suradnju i razne aktivnosti koje se oslanjaju na odgoj i obrazovanje djece, te kakvo je viđenje djece o suradnji i komunikaciji. Istraživanje je provedno polustrukturiranim intervjuima, a sudjelovalo je 12 sugovornika. Rezultati su pokazali kako postoji razlika u suradnji s roditeljima i učenicima u dvije različite gimnazije. Razlike su vidljive u komunikaciji, ostvarivanju suradnje sa stručnim suradnicima, obavljanju izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti. Za daljnje poboljšanje situacije potrebno je uložiti veći trud za prelazak osnovnog oblika suradnje na partnerski.
Sažetak (engleski) The aim of this paper is to present a research that tried to see the differences in the cooperation of Catholic and general high school with parents and students. Parental participation in school work affects a high dose of self-esteem, more positive attitudes towards school and other social phenomena and processes. The process of socialization begins in the family and continues in school. It is for this reason that communication between parents and the school is important. Upbringing and education play an important role in social events and relationships, both today and throughout history. According to the Curriculum in the Republic of Croatia, high school education lasts a total of four years. The end of high school education is the state matura exam and enrollment at the faculty. The programs direct the continuation of education at faculties and thus there is a possibility of improving education at higher levels. In the Catholic school, evangelical principles become the norms of education, the inner mover and final destination of every educator, teacher and children. The Catholic school is a place where everything is based on Christian upbringing. Differences in the participation of cooperation between parents and schools are visible, so a study was conducted in which parents and children from general and Catholic high schools participated. The aim of the research was to examine the extent to which parents are involved in the upbringing and education of their children and to what extent the school encourages or does not encourage cooperation and various activities based on the upbringing and education of children, and what is the children's perception of cooperation and communication. The research was conducted in semistructured interviews, and 12 interlocutors participated. The results showed that there is a difference in collaboration with parents and students in two different high schools. The differences are visible in communication, cooperation with professional associates, performing extracurricular and extracurricular activities. To further improve the situation, it is necessary to make greater efforts to move the basic form of cooperation to partnership.
Ključne riječi
oblici suradnje
katolička škola
izvannastavne aktivnosti
partnerstvo
gimnazijski program
Ključne riječi (engleski)
forms of cooperation
Catholic school
extracurricular activities
partnership
high school program
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:302142
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-10-28 13:20:35