Naslov Motiv robinje u drami i maskerati
Naslov (engleski) Motif of a captured woman in drama and masquerade
Autor Maja Škrlin
Mentor Divna Antonina Mrdeža (mentor)
Član povjerenstva Ana Gospić Županović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ante Periša (član povjerenstva)
Član povjerenstva Divna Antonina Mrdeža (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za kroatistiku) Zadar
Datum i država obrane 2021-10-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija
Sažetak Glavni zadatak ovog rada je prikaz motiva zarobljene žene u drami i maskerati u starijoj hrvatskoj književnosti, u djelima Džore Držića, Mavra Vetranovića, Hanibala Lucića, Nikole Nalješkovića te Antuna Bratosaljića Sasina. Uz opis glavnih karakteristika hrvatskih dramskih robinja, analizirat će se i mišljenja njihovih istraživača. Ukazat će se i na karakteristike motiva u maskeratama, odnosno prigodnim monološkim pjesmama talijanskoga podrijetla. Radom je prikazan razvoj teme otete žene u starijoj hrvatskoj književnosti u kontekstu ranonovovjekovnoga odnosa prema ženi. U istraživanju je korištena metoda tematološke analize književnih djela u kojima je prepoznat motiv robinje. Pritom je posebna pažnja posvećena tematološkoj analizi svjetovne drame Robinja Hanibala Lucića, jer je posrijedi jedan od kanonskih tekstova hrvatske renesansne književnosti. U zaključku će se iznijeti sličnosti i razlike među hrvatskim dramskim robinjama, ali i inovacije koje pojedini autori uvode u svoja književna djela.
Sažetak (engleski) The main task of this paper is to present the motives of a captured woman in drama and masquerade in older Croatian literature, in the works of Džore Držić, Mavro Vetranović, Hanibal Lucić, Nikola Nalješković and Antun Bratosaljić Sasin. In addition to describing the main characteristics of Croatian drama slaves, the opinions of their researchers will also be analyzed. The characteristics of the motifs in masquerades, in occasional monologue songs of Italian origin, will also be pointed out. The paper presents the development of the topic of abducted women in older Croatian literature in the context of the early modern attitude towards women. The research used the method of thematic analysis of literary works in which the slave motif was recognized. Special attention is paid to the thematic analysis of the secular drama of Robinja Hanibal Lucić, because it is one of the canonical texts of Croatian Renaissance literature. In conclusion, the similarities and differences of Croatian drama slaves will be presented, as well as the innovations that some authors introduce into their literary works.
Ključne riječi
renesansna književnost
motiv robinje
renesansna drama
maskerate
povijesni kontekst
Džore Držić
Mavro Vetranović
Hanibal Lucić
Nikola Nalješković
Antun Bratosaljić Sasin
Ključne riječi (engleski)
renaissance literature
enslaved women
renaissance drama
masquerades
historical context
Džore Držić
Mavro Vetranović
Hanibal Lucić
Nikola Nalješković
Antun Bratosaljić Sasin.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:756770
Studijski program Naziv: Hrvatski jezik i književnost (jednopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) hrvatskog jezika i književnosti (univ. bacc. philol. croat.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-11-03 14:22:56