Naslov Stres i samoefikasnost kod studenata koji izvršavaju studijske obveze u predviđenom roku i studenata koji ponavljaju godinu
Naslov (engleski) Stress and self-efficacy in students who complete their study obligations within the perscribed period and students who repeat the year
Autor Nives Mračić
Mentor Ana Slišković (mentor)
Član povjerenstva Ana Slišković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Arta Dodaj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Lozena Ivanov (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za psihologiju) Zadar
Datum i država obrane 2021-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija školska psihologija i psihologija obrazovanja
Sažetak Zahtjevi koje postavljaju fakultet i fakultetsko okružje nerijetko su veći od trenutnog kapaciteta za adekvatno suočavanje, što može voditi stanjima psihičke napetosti i nelagode kod studenata. Pad godine na fakultetu, u ovom slučaju promatran kroz prizmu neuspjeha, može ostaviti pogubne posljedice na sliku o sebi te između ostalog može djelovati na percepciju stresa i samoefikasnosti kod studenta. Osnovni cilj istraživanja bio je ispitati postoji li razlika u razini stresa i samoefikasnosti te u percepciji akademskog uspjeha između studenata koji izvršavaju studijske obveze u predviđenom roku i studenata koji ponavljaju godinu. Pri tome je, u skladu s teorijskim polazištem, pretpostavljeno da će studenti koji ponavljaju godinu imati višu razinu stresa te da će studenti koji izvršavaju studijske obveze u predviđenom roku imati višu razinu samoefikasnosti i višu percepciju uspjeha. U istraživanju, koje je provedeno metodom on-line ankete, sudjelovali su studenti prve tri godine integriranih i preddiplomskih sveučilišnih studija u Republici Hrvatskoj koji su, u svrhu odgovora na istraživačko pitanje, podijeljeni na dvije skupine: 1) studente koji su dosadašnje studijske godine položili u predviđenom roku i 2) studente koji ponavljaju godinu u trenutku ispitivanja ili su ponovili studijsku godinu u prošlosti. U svrhu istraživanja korišteni su: upitnik općih podataka, Skala opće samoefikasnosti (Ivanov, 2002), Ljestvica percipiranog stresa (Cohen i sur., 1983) i jedna čestica kojom je mjerena njihova percepcija akademskog uspjeha. Sudjelovalo je 338 ispitanika, od kojih su 104 oni koji trenutno ponavljaju ili su ranije ponavljali godinu i 234 oni koji nikada nisu ponavljali godinu. Iako nije dobivena razlika između ponavljača i neponavljača u razini stresa i razini samoefikasnosti, rezultati istraživanja pokazuju da se ponavljači percipiraju manje akademski uspješnima u odnosu na neponavljače. Dodatno, rezultati pokazuju kako postoji pozitivna povezanost između percepcije uspjeha i razine samoefikasnosti, kao i negativna povezanost između percepcije uspjeha i razine stresa.
Sažetak (engleski) Requirements set by faculty and faculty environment are often larger than the current capacity for adequate coping which can lead to stages of mental tension and discomfort among students. Failing a year in college, in this case considered through the prism of failure, can leave disastrous consequences on the self-image and among other things can affect stress and self-efficacy among students. The main goal of the research was to examine whether there was a difference in level of stress and self-efficacy, and in the perception of academic success between students who complete student obligations on time and students who repeat the year. In accordance with theoretical starting point, it was assumed that students who repeat the year will have a higher level of stress, while students who fulfil their study obligations within the prescribed period will have a higher level of self-efficacy and higher perception of success. The research, which was conducted using the online survey method, involved students of the first three years of integrated and undergraduate university studies in the Republic of Croatia who, in order to answer the research question, were divided into two groups: 1) students who have passed the previous academic year within the stipulated period and 2) students who repeat the year at the time of the examination or have repeated the academic year in the past. For the purpose of the research, the following were used: general data questionnaire, Scale of general self-efficacy (Ivanov, 2002), Scale of perceived stress (Cohen et al., 1983) and one particle which measured their perception of success. Totally 338 respondents participated, 104 of which were those who repeated at the time or had previously repeated the year and 234 who had never repeated the year. Although no difference was found between repeaters and non-repeaters in the stress level and self-efficacy level, results of the research show that students who repeat the year are perceived as less academically successful compared to students who do not repeat the year. In addition, results of the research show that there is a positive correlation between perception of success and self-efficacy level as well as a negative correlation between perception of success and stress level.
Ključne riječi
ponavljanje godine
stres
samoefikasnost
percepcija uspjeha
Ključne riječi (engleski)
repeating a year
stress
self-efficacy
perception of success
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:546530
Studijski program Naziv: Psihologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) psihologije (univ. bacc. psych.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-11-09 13:53:47